آخرین تصویر روز شنبه تابلوی بورس؛

ورود دقیقه 90 حقوقی‌ها، بورس را نجات داد

کدخبر: ۳۵۹۶۲۶
در پایان معاملات روز شنبه شاخص کل با رشد 10 هزار واحدی نسبت به روز چهارشنبه رمقی برای جهش بیشتر نداشت و در نهایت به این نماگر رقم یک میلیون و 642 هزار واحدی را به نمایش گذاشت.
ورود دقیقه 90 حقوقی‌ها، بورس را نجات داد

به گزارش اقتصادنیوز، در نخستین ساعت معاملات شنبه شاخص کل با رشد ۱۰ هزار واحدی مثبت شد و در محدوده  یک میلیون و ۶۴۱ هزار واحدی در حال  حرکت به ایستگاه پرتاب بود که به یکباره در مسیر از ریل صعود جا ماند.

در ساعات ابتدایی فشار فروش در گروه خودرویی بالا گرفت و از طرفی گروه پالایشی چشم  باز نکرده  به خواب رفت؛ این گروه برای شفاف سازی نرخ خوراک تعلیق شدند.

حقوقی ها به وعده حمایت دستوری عمل کردند

درادامه تلاش های بازار سهام، نماگر بورس افت وخیز هایی را شاهد بود و از میزان مثبت شدن کاسته می شد تا اینکه در ساعت 11  حقوقی ها بیدار شدند که به وعده حمایت دستوری خود عمل کنند. رفته رفته در ساعات پایانی معاملات ازحجم صف های فروش کاسته شد. بر خلاف ابتدای زمان بازار که شاهد افزایش تقاضا در معاملات نمادهای بورسی و فرابورسی بودیم، با نزدیک شدن به پایان زمان معاملات شاهد افزایش قدرت عرضه در بازار شدیم.

یورسی

سبزی نماگر بورس رنگ باخت؟

با فشار دولتی‌ها و تصمیمات جدید بورسی، از روز شنبه  بازارگردانان اقدام به حمایت از صف‌های سنگین سهام کردند؛ اتفاقی که به مثبت شدن کمرنگ شدن شاخص بورس منجر شد. اما نکته مهم در این میان این است که شاخص کل هم وزن بیش از 4 هزار  واحد ریزش داشت و در محدود 445 هزار واحدی قرار گرفت که  این  افت به معنای کاهش ارزش سهام غیر شاخص ساز است.

حمایت صورت گرفته به نوعی بازی با شاخص کل است و با خرید در چند نماد بزرگ، تلاش می شود که شاخص کل سبز شود.

چشم به تابلوی خودرویی ها

گروه خودروسازی روز شنبه با حمایت بالای ۷۰۰ میلیونی حقوقی از خودرو و حجم های بسیار خوب محرک جدیدی در بازار استارت خورد که نشان از برگشت بازار است.

در دقایق پایانی معاملات امروز در گروه چند رشته‌ای با بهبود قیمت در شستا و قرارگیری آن بر روی قیمت 3862 تومان شاهد تشکیل صف خرید در وغدیر، وبانک، وصندوق و معاملات مثبت 4 درصدی در وامید بوده ایم  در میان محصولات شیمیایی وضعیت در آریا بهبود پیدا کرد و با افزایش 3 درصدی قیمت معامله شد.

پارسان، فارس ، شپدیس ، نوری، جم، شخارک ،شپاکسا ، جم‌پیلن، کرماشا، از جمله صف‌های خرید این گروه در پایان روزبودند. در میان بانکی‌ها نیز وتجارت وبصادر در سقف روزانه با افزایش تقاضا دنبال شدند.

آخرین تصویر روز تابلوی بورس

در پایان معاملات روز شنبه شاخص کل با رشد 10 هزار واحدی (0.62) درصدی نسبت به روز چهارشنبه رمقی برای جهش بیشتر نداشت و در نهایت به این نماگر رقم یک میلیون و 642 هزار واحدی را به نمایش گذاشت.  ارزش بازار ۶۱ میلیون 517هزار و 661 میلیارد ریال و  ارزش معاملات 119هزار و 2 میلیارد ریال و حجم معاملات به 10هزار و 185 میلیارد سهم رسید. همچنین خروج پول حقیقی در حدود 1،348 میلیارد تومان به ثبت رسید. فولاد، فملی و فارس بیشترین اثر مثبت  و و سه نماد شستا، حکشتی و اخابر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

شاخص  سبزپوش

کسب بازدهی ۱۴۰۰ درصدی سهامداران "تماوند"

پانزدهم شهریورماه ۹۹ نماد معاملاتی «تماوند» متعلق به شرکت تامین سرمایه دماوند برای نخستین بار در تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران بازگشایی شد و با کشف قیمت ۱۵۰۰ تومانی هر سهم، کام سهامداران این تامین سرمایه با کسب بازدهی ۱۴۰۰ درصدی شیرین شد.

دو سناریو درباره ورود حقوقی ها

برخی از تحلیلگران بازار سرمایه در عین حال که از فعالیت بازارگردانان در بازار حمایت می‌کنند، اما در مقابل عنوان می‌کنند که همراهی حقوقی‌ها با بازار سهام اثر قطعی ندارد؛ چراکه بازار در شرایطی قرار ندارد که اگر این گروه ورود پیدا نکنند، افتی بیشتر داشته باشد، بلکه حمایت حقوقی‌ها باعث می‌شود که روند صعودی شاخص شدت بیشتری پیدا کند.

در این میان، برخی از کارشناسان بازار سرمایه عنوان می‌کنند که با همراهی حقوقی‌ها، از این پس صف‌های خرید و فروش سهام به تعادل خواهد رسید. به باور آنها، از آن‌جا که کار بازارگردان این است که بازار را در یک روند طبیعی حرکت دهد و قیمت‌ها را در حدود قیمت‌های عادلانه نگه دارد، اثر این اتفاق از روزهای آینده در بازار مشاهده خواهد شد. در مجموع معاملات کلیت بازار نشان از بهتر شدن وضعیت دارد ، در نمادهای کوچک قرارگیری دماوند ، وهور کرازی، قثابت، و بیمه در سقف روزانه از جمله تحرکات مثبت بازار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید