ورود بیت‌کوین به فاز ریزشی

کدخبر: ۳۵۹۹۰۱
با افزایش تمایل معامله‌گران به سرمایه گذاری بردارایی‌های امن نظیر طلا، بیت کوین که طی چند ماه اخیر قله ۱۲ هزار دلاری را فتح کرده بود، وارد فاز ریزشی شد.
ورود بیت‌کوین به فاز ریزشی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین در حال حاضر بازارهای مالی در حساس‌ترین وضعیت هستند و هر گونه تنش سیاسی و خبرهای مربوط به کرونا می‌تواند ورق را در این بازارها برگرداند همان طور که در حال حاضر سرمایه‌گذاران در نتیجه شیوع دوباره کرونا به سمت بازار طلا حرکت کردند و همین امر موجب افزایش فشار عرضه در معاملات ارزهای دیجیتال و کاهش چشمگیر قیمت ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین شد به طوری که این ارز دیجیتال از اوایل شهریور ماه که در کانال ۱۱ هزار دلاری بود امروز به قیمت ۱۰ هزار و ۲۲۲ دلار رسیده است.

بیت‌کوین ریخت

با این وجود که بازارهای سنتی مثل طلا هنوز هم از نظر سرمایه گذاران امن‌تر هستند اما  شیوع  بیماری مرگبار کرونا و رکود اقتصاد جهانی و تشدید نگرانی‌ها که سایر فعالیت‌های اقتصادی را به حال تعلیق درآورده است سبب شد بازار این ارزها هر روز داغ‌تر شود و به گفته کارشناسان وجود ابهام در خصوص چشم‌انداز اقتصاد جهانی سبب شده است سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین و طلا را به عنوان بازارهای قابل اطمینان انتخاب کنند.

بیت کوین و طلا بر اساس عملکردشان طی ۶ ماه گذشته بیشتر سرمایه هایی مکمل یکدیگر بوده اند تا رقیب. طبق گفته دیوید لیفتچیتز، از تاجران شرکت تجارت ارز مجازی اکسو آلفا، با توجه به بی ثباتی تاریخی بیت کوین، نگه داشتن همزمان طلای فیزیکی و دیجیتال امنیت بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در یکی از آنها به وجود می آورد.

در کنار بیت کوین سایر ارزهای دیجیتال نیز نسبت به چند ماه اخیر افزایش قیمت چشمگیری داشته اند به گونه ای قیمت هر عدد لایت کوین پس از آن که تا مرز ۳۰ دلار نیز پایین آمد امروز به ۴۶.۶ دلار رسید البته گفتنی است قیمت این ارز دیجیتال طی چند هفته اخیر تا مرز ۶۰ دلار نیز بالا رفت و اتریوم که با آغاز شیوع کرونا تا سقوط قیمت نفت توانسته بود در کانال ۱۷۰ دلاری بماند طی چند ماه اخیر افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده  و قیمت آن تا مرز ۴۰۰ دلار بالا رفت البته گفتنی است که طی چند هفته اخیر این ارز دیجیتال نیز ریزش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر ۳۵۱ دلار قیمت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید