کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس دنبال می کند:

خط اعتباری بانک ها برای حمایت از بورس

کدخبر: ۳۶۰۳۴۰
اقتصاد نیوز:کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال آن است که یک خظ اعتباری از کانال بانک ها برای حمایت از بورس ایجاد کند.
خط اعتباری بانک ها برای حمایت از بورس

محسن علیزاده نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به دنیای اقتصاد گفته است:در جلسه کمیته بازار سرمایه این کمیسیون با حضور برخی فعالان و صاحب نظران بازار سهام تصمیم گرفته شده است که علاوه بر ایجاد کانونی برای حمایت از سهامداران خرد از طریق مذاکره با بانک مرکزی و مجاب کردن این نهاد امکان راه اندازی یک خط اعتباری برای حمایت از بورس فراهم شود.

به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در جلسه اخیر کمیته بازار سرمایه با فعالان این بازار که در راستای حمایت از سرمایه سرمایه‌گذاران خرد بود توافق شد ان‌شاء‌الله با پیشنهادی که به بانک مرکزی می‌دهیم و همکاری این نهاد یک خط اعتباری از سوی بانک‌ها برای حمایت از بازار اختصاص پیدا کند. این حمایت هم برای سهامداران خرد و هم برای سهامداران عمده حقوقی است.

او می گوید: تشکیل یک انجمن یا کانون صنفی سهامداران خرد نیز در این نشست از سوی اعضا تصویب شد و قرار شد  پیش‌نویس اساسنامه تدوین و سپس بررسی شود تا با تشکیل این انجمن یا کانون صنفی از حقوق صنفی سهامداران خرد صیانت شود.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید