منحنی بازدهی اوراق دولتی در روز چهارشنبه 19 شهریور+ نمودار

هت تریک نرخ سود در بازار اوراق

کدخبر: ۳۶۰۴۸۹
اقتصاد نیوز:منحنی بازدهی اوراق دولتی در روز چهارشنبه نیز تغییر چندانی نداشت تا برای سومین روز پیاپی در این بازار آرامش برقرار باشد.
هت تریک نرخ سود در بازار اوراق

هرچقدر در بورس تهران آشوب و دلهره برقرار است در بازار ثانویه اوراق دولتی آرامش حکم‌فرما است. نرخ‌های سود با سررسید بالای یک‌ساله تقریباً بدون تغییر مانده و نرخ‌های با سررسید پایین‌تر از این بازه زمانی نیز روزهای کم نوسانی را طی می‌کند.

این نرخ‌ها پس از چند روز واکنش به حرکت شاخص بورس از تب‌وتاب افتاده و در گوشه‌ای آهسته زیر سطح 19 درصد جا خوش کرده است.

معادله ثبات در بازارهای مالی

ثبات نرخ سود در سررسیدهای مختلف نشان از آن دارد که بازارهای مالی برخلاف بازار سرمایه روزهای آرامی را پشتی سر می‌گذارد. این آرامش نشان‌دهنده رضایت سرمایه‌گذاران از نرخ‌های سود کنونی است اما به‌طورقطع یکی از عوامل این رضایت انتظارات است.

تعدیل انتظار بازدهی در سه روز اخیر نشان می‌دهد برخلاف تصور رایج بخشی از سرمایه‌گذاران که در این بازار فعال هستند با ریزش بورس نگران آینده نیستند بلکه توقع خود از نرخ سود آینده را متعادل کرده‌اند، زیرا در غیر این صورت حاضر به دادوستد اوراق با این نرخ نمی‌شدند یا حداقل برای سه روز پیاپی یک اتفاق رخ نمی‌داد.تکرار این رفتار و ثبات نرخ در یک سطح نشان می‌دهد بازار حس بدی به بازدهی‌های کنونی در بازار اوراق دولتی دارد.

photo5965071192136201337

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید