پالایشگاه سازی محل منازعه دولت و مجلس شد

مناظره توئیتری مشاور روحانی با نماینده مجلس+تصویر و فیلم

کدخبر: ۳۶۰۶۶۰
سید نظام موسوی نماینده مجلس با حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی در خصوص دیدگاه وزیر نفت درباره پالایشگاه سازی وارد مجادله مجازی شد.
مناظره توئیتری مشاور روحانی با نماینده مجلس+تصویر و فیلم

ابتدا نظام موسوی صاحب کرسی نمایندگی تهران در مجلس توئیت زد که شنیده است بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت گفته ساخت پالایشگاه کشور را به کثافت می کشاند. او در توئیت خود با نوشتن خاطره ای از یک شاه قاجار سعی کرده به زنگنه و دولت کنایه بزند.موسوی به نقل از این شاه قاجار نوشته است:" اوائل کشف نفت در ایران شاه قاجار گفته بود،این انگلیسی ها چقدر احمقند 200 هزار لیره میدهند و ما این ماده سیاه بدبوی عفن(نفت) را به آنها میدهم.ظاهر تفکر قاجاری هنوز ادامه دارد."

 

739B3445-7FE6-49F7-BF76-D9457173B6F7

آشنا در واکنش به توئیت این نماینده مجلس خطاب به او نوشته است:"سلام علیکم،از کجا یا از که شنیدید؟ آیا میزان صحت شنیده خود را مورد بررسی قرار دادید؟ آیا مطمئن هستید مطلب را درست و کامل متوجه شده اید؟ اگر شنیده شما نادرست یا برداشت شما ناصحیح بود آمادگی جبران دارید؟"

 

AA9F11B4-5EFF-435E-8E5D-9B9F5100E106

 

موسوی در پاسخ به 4 پرسش توئیت آشنا لینک فیلمی از سخنان زنگنه را گذاشت.در این فیلم یک دقیقه ای زنگنه درباره افزایش ظرفیت گاز در پارس جنوبی سخن می گوید.

زنگنه در این فیلم گفته است: در پارس جنوبی تولید روزانه گاز از 280 میلیون متر مکعب در روز به 700 میلیون متر مکعب رسیده است یعنی 420 میلیون متر مکعب گاز اضافه شده است و تولید 2.5 برابر شده است.دوستان این یعنی 2.6 میلیون پالایشگاه.

در ادامه فیلم زنگنه می گوید: "ما اگر می خواستیم پالایشگاه می زدیم باید 10 پالایشگاه 260 هزار بشکه ای می زدیم تا بتوانیم سوخت کشور را تامین کنیم و در کنار آن کشور را به کثافت و آلودگی بکاشنیم."

 او در ادامه فیلم با اشاره به اینکه گفته زنگنه پالایشگاهی ایجاد نکرده است توضیح می دهد:کاری که در پارس جنوبی شده معادل 2.6 میلیون پالایشگاه در روز است و این کار باعث شد که محیط زیست خراب نشود و سوخت ارزان مصرف کنیم.علاوه بر این در شرایط کنونی نه تنها نیازی نباشد که سوخت وارد کنیم بلکه یکی از بزرگترین صادرکنندگان فرآوردهای مایع شویم."

پس از توئیت موسوی آشنا بحث را ادامه نداد،اما کاربران وارد این بحث شدند.یکی از کاربران با تصویر صفحه اول امروز جوان سعی کرد به حمایت موسوی برآید.در صفحه یک جوان ادعا شده آسیا 47 پالایشگاه می سازد وزارت نفت ایران هیچ.

برخی هم در دفاع از زنگنه توئیت او را که برگرفته از فیلم کوتاهی مورد استناد موسوی بود منتشر کردند که در آن زنگنه پالایشگاه سازی را اولویت دانسته بود ولی مصرف سوخت مایع و آسیب به محیط زیست را اولویت نمی دانست.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید