وضعیت بازار خودرو در هفته سوم شهریور؛پرتیراژها رکورد زدند

کف قیمت در بازار خودرو بالا آمد +جدول

کدخبر: ۳۶۰۷۷۷
در هفته رو به اتمام، محصولات پرتیراژ در بازار خودرو رکورد زدند و دامنه افزایش قیمت بین 10 تا 38 درصد بود. برخی خودرو ها در بازار کانال قیمتی اضافه کردند و در نهایت کف قیمت ها در بازار خودرو بالا آمد.
کف قیمت در بازار خودرو بالا آمد +جدول

به گزارش اقتصادنیوز، بازار خودرو در هفته سوم شهریورماه روزهای پر التهابی را سپری کرد. شیب تند افزایش قیمت ها در این هفته به میزانی بود که معاملات را به کمترین سطح خود رساند. تغییر روزانه قیمت ها تعداد زیادی از فروشندگان را از بازار خارج کرد زیرا آنها حاضر نبودند در این شرایط خودروهای در اختیار خود را به بازار عرضه کنند. اندک فروشندگان حاضر در بازار نیز قیمت هایی برای خودروهای در اختیار خود اعلام می کردند که خارج از تصورات خریداران بود. البته باز هم در این شرایط اندک خریدارانی به منظور تبدیل دارایی نقدی خود به کالای با دوامی مانند خودرو در بازار آمدند.این در حالی است که صنف فروشندگان تاکید دارد قیمت خودرو در حالی نزولی شدن است.اما مشاهدات و گزارش های میدانی قادر به تایید خبر کاهش قیمت نیست.در هفته سوم نسبت به هفته دوم دامنه تغییر قیمت ها بین 12 تا 38 درصد بود در حالی در بررسی مشابه برای هفته دوم و اول شهریور ماه محدوده افزایش قیمت ها محدود به 10 درصد بود.

کف قیمت خودرو بالا آمد

به گزارش اقتصادنیوز، پراید 131 در بازار 98 میلیون تومان قیمت خورد تا کف قیمتی در بازار خودرو به نزدیکی 100 میلیون تومان برسد. تثبیت 9 رقمی شدن قیمت پراید 111 با ورود این خودرو به کانال 110 میلیون تومان، نزدیک شدن قیمت 206 تیپ 2 به کانال 200 میلیون تومانی از مهمترین اخبار  بازار خودرو طی هفته سوم شهریورماه بود.

درمجموع در پایان سومین هفته از شهریورماه قیمت محصولات پرتیراژ رکوردهای جدیدی را به خود دید.

تثبیت پراید 111 در کانال بالای 100 میلیون تومانی

بسیاری از کارشناسان همزمان با اعلام خبر خروج پراید از بازار خودرو در سال گذشته معتقد بودند خروج پراید از چرخه تولید باعث خواهد شد که کف قیمت خودرو در بازار 100 میلیون تومان شود. حال در شرایطی که به گفته مسوولان سایپا، پراید نزدیک به 50 روز است که از چرخه تولید خارج شده و هنوز اعضای این خانواده در بازار حضور دارند شاهد هستیم که کف قیمت خودرو به 100 میلیون تومان نزدیک شده است.

در حال حاضر پراید 131 به عنوان خودروی کف بازار از سوی فروشندگان با قیمت 98 میلیون تومان عرضه شده است. به گفته فعالان این بازار چنانچه این خودرو در ماه های آینده با توجه به توقف تولید از بازار نیز خارج شود باز هم شاهد بالا آمدن بیشتر قیمت کف بازار خواهیم بود.

هفته گذشته ورود پراید 111 به محدوده قیمتی 100 میلیون تومان اتفاق ویژه محسوب شد حال  این خودرو طی یک هفته توانسته 10 میلیون دیگر به قیمت خود اضافه کند و با قیمت 110 میلیون تومان در بازار حضور داشته باشد.

این میزان افزایش قیمت را می توان این گونه تفسیر کرد که شاید پراید 111 به این زودی ها قصد بازگشت به کانال های پایین تر قیمتی را نداشته باشد.

البته طی هفته جاری چالش پلاک نشدن اعضای حاضر از خانواده پراید در بازار مرتفع شد در غیر این صورت این امکان وجود داشت که قیمت دو عضو خانوده پراید بیش از این افزایش یابد.

سایپا

 

سرعت بالای 206 صندوق دار در جاده افزایش قیمت

خانواده 206 نیز این هفته رکوردهای قیمتی را در این هفته به نوعی جا به جا کرد.این خانواده که پیش تر پرجمعیت تر بود در حال حاضر تنها با سه عضو در بازار حضور دارد.ارزان ترین عضو این خانواده پژو 206 تیپ 2 است که 198 میلیون تومان قیمت دارد.

تیپ 5 این خودرو نیز این هفته 240 میلیون تومان از سوی فروشندگان تعیین شد تا رکوردی جدیدی توسط این عضو خانواده 206 ثبت شود.

206 صندوق دار نیز با فاصله اندکی پشت سر تیپ 5 این خودرو در جاده افزایش قیمت حرکت کرد.

متقاضیان مدل صندوقدار 206 باید برای خرید این خودرو 238 میلیون تومان پرداخت می کردند.

در شرایطی که در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 بیشترین قیمت را در میان این خانواده دارد اما بیشترین رشد قیمت به نسبت هفته گذشته از آن مدل صندوقدار این خودرو است و پژو 206 تیپ 5 از این حیث در رده دوم قرار دارد.

پژو

قیمت خانواده سمند به یک میزان قد کشید

خانواده سمند نیز همانند خانواده پژو 206 با سه عضو در بازار حضور دارد. هر سه عضو این خانواده طی هفته جاری به یک میزان رشد قیمت را تجربه کردند.

سمند LX ساده به عنوان کف قیمتی این خانواده با قیمت 173 میلیون تومان در دسترس خریداران بود.

همین خودرو با موتور EF7 نیز خود را به قیمت 200 میلیون تومان نزدیک کرد و با قیمت 198 میلیون تومان در بازار موجود بود.

متقاضیان سمند سورن هم برای خرید این خودرو باید 218 میلیون تومان پرداخت می کردند.

بازار خودرو

تیبا صندوقدار در نزدیکی محدوده 120 میلیونی دیده شد

خانواده کم جمعیت تیبا دو عضو دارد. در این خانواده مدل هاچ بک ( بودن صندوق عقب) هوادار بیشتری بین متقاضیان دارد و همین مساله همواره یک فاصله قیمتی میان دو عضو این خانواده ایجاد کرده است.

تیبا صندوق دار با ثبت قیمت 117 میلیون تومانی خود را به نزدیک محدوده 120 میلیون تومانی رسانده البته مشخص نیست بتواند به این محدوده ورود کند یا خیر.

مدل هاچ بک این خودرو یعنی تیبا 2 نیز در میانه های کانال 120 تا 130 میلیون تومانی قرار دارد.

متقاضیان تیبا 2 باید برای خرید این خودرو 127 میلیون تومان به حساب فروشندگان واریز کنند.

ساینا نیز که همواره قیمتی حول و حوش تیبا 2 دارد با قیمت 128 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

تیبا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید