دو سیگنال به اسکناس آمریکایی

چگونه قیمت دلار را پیش‌بینی کنیم؟ +نمودار و جدول

کدخبر: ۳۶۱۰۱۰
آغاز معاملات سکه بالای مرز 12 میلیونی، سیگنال مهمی به بازار دلار بود.
چگونه قیمت دلار را پیش‌بینی کنیم؟ +نمودار و جدول

 به گزارش اقتصادنیوز در واقع یکی از راه های پیش بینی قیمت دلار، در نظر گرفتن قیمت سکه و طلای جهانی است. ساعت 11 صبح روز شنبه، اولین معاملات سکه در  محدوده 12میلیون و 100 هزار تومان انجام شد. با توجه به اینکه، قیمت اونس جهانی در عدد هزار و 940 دلار بسته شده بود، ارزش دلار برای تطبیق با قیمت سکه می توانست تا نرخ 26 هزار و 500 تومان پیشروی کند. به عبارت دیگر، در ابتدای روز، معامله گران بازار سکه حاضر بودند برای خرید این فلز گران ها چیزی بیش از ارزش دلاری آن هزینه کنند و با توجه به تعطیلی بازار اونس، انتظار داشتند که در ادامه روز قیمت دلار هم افزایشی شود . همین اتقاق با تاخیری دو ساعته رخ داد و حدود ساعت یک بعدازظهر، دلار وارد کانال 26 هزار تومانی شد، هر چند که عرضه بازارساز مانع از آن می شد که دلار به طور کامل، خود را به نرخ سکه برساند.

نموداربهای سکه 22 شهریور

سیگنال دیگری نیز در بازار وجود دارد که معامله گران از آن برای حدس قیمت دلار استفاده می کنند و آن هم نرخ حواله درهم است. نرخ حواله درهم در ابتدای روز در محدوده 7 هزار و100 تومان قرار گرفت. با توجه به این قیمت هم ارزش دلار در بازار داخلی می توانست به بالای مرز 26 هزار تومانی برود. در واقع اگر عدد 7 هزار و 100تومانی در نرخ برابری درهم به دلار یعنی 3.67 ضرب شود، عدد 26 هزار و 57 تومان به دست می آید.

نموداربهای درهم 22 شهریور

به این ترتیب، قبل از اینکه قیمت دلار به کانال 26 هزار تومانی برود، دو نشانه از ورود احتمالی این ارز به کانال یاد شده وجود داشت.

رکوردشکنی در روز خلوت

باورش دشوار است، ولی در روزی که قیمت دلار به بالاترین عدد تاریخ خود رسید، افراد زیادی در بازار ارز حضور نداشتند و خبر چندانی از ورود هیجانی افراد عادی به بازار نبود. فردوسی حتی خلوت تر از هفته گذشته بود و تنها دلالان در اطراف مرکز تجارت جهانی بیشتر از قبل فعال بودند. علت خلوت تر شدن بازار هم حذف ارز ارزان برای افراد عادی بود. هفته قبل عده زیادی برای بدست آوردن ارز ارزان صرافی ها به بازار مراجعه می کردند ولی این روند در روز چهارشنبه با دستور جدید بانک مرکزی قطع شد.

نموداربهای دلار 22 شهریور

سکه از دلار جلو زد

در اولین روز هفته، سکه لیدر بازارها بود و در نهایت هم نسبت به دارایی های مهم رشد بیشتری را برای خود به ثبت رساند. سکه در اواخر امروز نزدیک به کانال 12 میلیون و 400 هزار تومانی معامله می شد که نشان دهنده بیش از 3 درصد رشد در مقایسه با آخرین روز هفته گذشته بود. شاخص کل بورس امروز توانست پس از چندین روز بازدهی منفی، در ضلع مثبت جدول بازدهی قرار بگیرد و حدود یک وهشت دهم درصد افزایش را ثبت کند.

نمودار بازدهی بازارها 22 شهریور

با این حال، دلار با بیش از2 درصد رشد جلوتر از شاخص کل بورس قرار گرفت. به گفته فعالان، در صورتی که دلار بالای مرز 26 هزار تومانی باقی بماند و قیمت سکه اصلاح نشود، امکان رشدهای بیشتر در بازار وجود دارد. هر چندکه برخی هم چنان اعتقاد دارند در این سقف های قیمتی، احتمال اصلاح بیشتر از ادامه پیشروی های قیمتی است.

جدول بهای سکه وارز 22 شهریور

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید