آینده برجام از نگاه یک مخالف

کدخبر: ۱۵۷۹۱۲
گمانه زنی ها در مورد موضع دونالد ترامپ در برابر برجام در فاصله کمتر از دو هفته به آغاز ریاست جمهوری او به اوج خود رسیده است. این در حالی است که برخی جمهوری خواهان سرسخت مخالف برجام نیز اکنون دیگر در مورد لغو یک توافقی که جنبه بین المللی دارد به او هشدار می دهند. یکی از این مخالفان برجام باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است.
آینده برجام از نگاه یک مخالف

به گزارش اقتصادنیوز ، باب کورکر با هشدار در مورد لغو یک جانبه برجام از سوی آمریکا می گوید که این کار می تواند موجب بروز یک بحران شود. او که در جمع خبرنگاران روزنامه کریستین ساینس مانیتور صحبت می کرد گفت: انتظار ندارد دولت دونالد ترامپ این توافق را رد کند. او ادامه داد: به نظرم، قرار نیست این توافق پاره شود.

این سناتور جمهوری خواه افزود: به نظر من باید جنبه‌ احتیاط در مورد برجام یعنی اجرای کامل آن و قطعنامه‌ های شورای امنیت رعایت شود و اگر هم قرار باشد طرفی آن را نقض کند، دولت ترامپ این کار را نخواهد کرد.

کورکر در عین حال گفت انتظار می‌رود نظارت شدیدی بر این توافق بین‌المللی صورت گیرد. این سناتور ارشد جمهوری‌خواه ادامه داد: واشنگتن باید صبر کند و ببیند چه اتفاقی رخ می‌دهد، اگر چه مطمئن باشید طی چند سال آینده هیچ اتفاق خاصی در رابطه با توسعه‌ هسته‌ای ایران رخ نخواهد داد.

کورکر به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مخالفت فراوانی با امضای برجام انجام داد ، با این حال، او اواخر آبان امسال گفته بود: به نظر من نقطه شروع باید این باشد که آنها (دولت ایران) را مجبور کنیم شدیدا (به اجرای توافق اتمی) پایبند بمانند و فکر می‌کنم چیزی که باید در ذهن داشته باشیم این است که، اروپایی‌ها و دیگران را در این جریان همراه خود نگه داریم.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید