سخنگوی دولت تشریح کرد

فرمول دقیق افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 97

کدخبر: ۱۸۴۹۸۳
سخنگوی دولت روز گذشته فرمول دقیق افزایش حقوق کارکنان دولت را تشریح کرد. محمدباقر نوبخت با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای سال آینده تورم زیر ۹ درصد است، گفت: حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷، معادل۱۰ درصد افزایش می‌یابد.
فرمول دقیق افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 97

به گزارش اقتصادنیوز ، محمد باقرنوبخت همچنین دیروز در دیدار با فراکسیون نمایندگان ولایی، با اشاره به سازوکار جدید دولت در بودجه سال ۹۷ برای افزایش دستمزدها نسبت به مقاومت دستگاه‌های اجرایی و پنهان شدن آنها پشت مجلس هشدار داد.

سخنگوی دولت ابتدا روز گذشته در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران با تشریح نحوه افزایش حقوق کارمندان دولت پرداخت و با اشاره به اینکه افزایش حقوق کارکنان از دو مسیر تامین می‌شود، اظهار کرد: ۵ درصد از طریق بودجه عمومی و ۵ درصد هم از طریق صرفه‌جویی دستگاه‌ها این رقم حاصل می‌شود.

با توجه به اینکه پیش‌بینی نرخ تورم برای سال آینده 9 درصد است افزایش حقوق کارکنان دولت و شرکت‌هایی که از بودجه دولتی تبعیت می‌کنند در سال 1397 بیش از نرخ تورم و 10 درصد خواهد بود. نوبخت در عین حال گفت: اینکه گفته می‌شود دولت حقوق کارکنان را کمتر از نرخ تورم افزایش می‌دهد، کذب است؛ زیرا براساس آنچه اعلام کردم افزایش حقوق کارکنان بیش از نرخ تورم خواهد بود. وی افزود: البته حقوق بازنشستگان علاوه‌بر این ۱۰ درصد در راستای همسان‌سازی افزایش دیگری نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که اگر دستگاه‌ها صرفه‌جویی نکردند 5 درصدی که قرار است از طریق صرفه‌جویی به حقوق کارمندان افزوده شود، چگونه تامین خواهد شد، تصریح کرد: دستگاه‌ها ملزم به صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری خود هستند. البته اگر دستگاهی اعلام کند که توان صرفه‌جویی ندارد، با سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی انجام می‌شود تا مشکل آنها حل شود.

طبق بخشنامه بودجه سال 97، دستگاه‌های اجرایی و استانی باید افزایش حقوق را 5 درصد پیش‌بینی کنند همچنین تا معادل 5 درصد از محل صرفه‌جویی و اجرای بودجه‌ریزی مبتنی‌بر عملکرد به‌عنوان سایر پرداخت‌ها پیش‌بینی شود. همچنین براساس این بخشنامه افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار و مستمری‌ها (5درصد) باید با رعایت مفاد مذکور تعیین شود.

به این ترتیب با توجه به اینکه نرخ تورم برای سال آینده کمتر از 9 در صد پیش‌بینی شده است، در صورت تحقق شرط صرفه‌جویی از سوی دستگاه‌ها برای افزایش 5 درصدی به حقوق کارکنان دولت، دستمزدها یک واحد درصد از نرخ تورم هدف بیشتر خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید