انس 15 هزار دلار می شود؛

خطری بزرگ تر از کرونا برای طلا

کدخبر: ۳۵۵۵۶۶
برخی اعتقاد دارند کاهش دو روز گذشته قیمت طلا ممکن است پایان نهایی افت قیمت کوتاه مدت طلا نباشد.
خطری بزرگ تر از کرونا برای طلا

به گزارش اقتصادنیوز، اونس طلا کار خود را بر خلاف دیروز با یک روند متعادل شروع کرد. هر چه دیروز طلا پر نوسان و جوش و خروش بود امروز آرام حرکت کرد.

برهمین اساس قیمت طلا به صورت نرم میل به کاهش دارد و پیشنهاد های فنی تا پنج ساعت آینده توصیه به فروش است.

طلا بازهم سقوط می کند؟

طلا پس از عقب نشینی بزرگ روز سه شنبه به زیر 1900، روند رو به بهبود را طی کرد. با وجود آنکه در دو روز گذشته بسیاری از تحلیل گران از زیر سازی طلا برای افزایش جدید سخن می گفتند اما برخی دیگر اعتقاد دارند کاهش دو روز گذشته ممکن است پایان نهایی افت قیمت کوتاه مدت طلا  نباشد. به گزارش کیتکو و به گفته لی گورینگ: طلا ممکن است به سطح 1500 تا 1700 دلار هم سقوط کند. 

نمودار

از زمانی که قیمت طلا در مدت زمان بسیار کوتاهی به طرز باورنکردنی افزایش یافت تحلیلگران در انتظار این اصلاح قیمت بودند. فلز زرد با شکستن رکورد 2011 و بالا رفتن از حد 2000 دلار در کمتر از 3 هفته رکورد جدیدی در بازار طلا ثبت کرد.

اونس 2050  دلاری در تاریخ طلا ثبت شد. از آن روز گروهی با شک و تردید به آینده نگاه می کردند اما گروهی دیگر می گویند؛ این پایان دوران درخشش طلا نیست.

احتمال کاهش مجدد قیمت طلا

آنها هر چند که پیش بینی کاهش قیمت طلا تا 1700 و 1500 دلار را در کوتاه مدت رد نمی کنن‌د، اما انتظار دارند اونس دوباره به بالای 2000 دلار برود و رکوردهای جدیدی ثبت کند. گورینگ در گفتگو با کیتکو گفت که این دوره پیش رو شاید اخرین فرصت مناسب خرید طلا باشد.

به گفته گوریگ، احتمالاً این کاهش قیمت مجدد تا پایان سال میلادی یا در آغاز سال جدید میلادی صورت گیرد که پس از آن روند طلا  بهطور "جنون وار" رو به آفزایش خواهد بود.

به گفته او با تقویت اقتصادی در سال جاری و بازگشت تعداد بیشتری از افراد به کار ، خریداران طلا که بر اساس ترس کووید-19 اقدام به خریداری طلا کرده اند ، فروشنده می شوند و این در نهایت بهترین زمان خرید خواهد بود. 

کرونا طلا را گران می کند یا ...؟

وی پیش بینی کرد: «قیمت طلا در پایان سال، از قیمت امروز آن پایین تر خواهد بود، اما بعد از آن من قویاً معتقدم قیمت شدیداً رو به افزایش خواهد بود. اینبار بار نه به دلیل ترس کووید-19 بلکه در نتیجه مشکلات تورمی پیش رو.»

نمودار

در مورد اینکه این افزایش تا چه حد خواهد بود پروژه های گورینگ و روزنواچ تخمین می زنند که تا پایان دهه میلادی قیمت طلا به 15 هزار دلار هم برسد (یعنی تقریباً 8 برابر قیمت فعلی)

گورینگ خاطرنشان کرد: بازار طلا به ما هشدار می دهد که محیط نزولی که 40 سال است ما آن را تجربه کرده ایم به پایان می رسد و دوره جدیدی که تورم را شامل می شود به دنبال آن خواهد آمد. 

این افزایش طلایی تابستانی پیام واضحی را به سرمایه گذاران می دهد و می گوید«چشم انداز مالی در حال تغییر است و تورم به همراه بی ارزشی ارزها، اکنون بخشی از تصویر آینده جهانی خواهد بود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید