روزهای منفی بورس ادامه می‌یابد؟

کدخبر: ۱۵۳۹۹۳
معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که از ابتدای هفته جاری نماگر بازار بیش از 533 واحد سقوط کرده و باعث نگرانی سهامداران شده است.

بازار سهام در حالی به نیمه راه خود در هفته سوم آبان ماه رسید که از ابتدای هفته شاخص بورس با ریزش 533 واحدی در آستانه سقوط به کانال 78000 واحد قرار گرفته است. این عامل که تحت تاثیر عواملی خارجی متعدد از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افت قیمت نفت بود، بر روند داد و ستدها تاثیر منفی داشته و باعث شده بخشی از سهامداران نسبت به فروش سهم و خروج از بازار اقدام کنند.

تنها یک روز تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده و انتظار می‌رود با مشخص شدن نتیجه این انتخابات روند رو به رشد داد و ستدها از سر گرفته شود.

اما بازارهای جهانی اولین روز معاملاتی هفته را با سقوط قیمت نفت و طلا و رشد قیمت فلزات اساسی آغاز کردند.

به این ترتیب قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی با افت 12.5 دلاری به 1292 دلار رسید. همچنین هر بشکه نفت برنت بعد از سقوط به محدوده 45 دلاری با رشد 42 سنتی به 46 دلار و دو سنت رسید.

اما در بازار فلزات اساسی قیمت هر پنج فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم با رشد قیمت مواجه شدند.

در میان صنایع بازار انتظار می‌رود متاثر از رشد قیمت جهانی فلزات اساسی به خصوص مس روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد رونق نسبی در گروه فلزات اساسی باشیم.

در گروه پالایشی با وجود رسیدن شاخص این گروه به محدوده حمایتی انتظار می‌رود تحت تاثیر کاهش قیمت جهانی نفت روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه به روند نزولی خود ادامه داده و روزی پر عرضه در میان پالایشی‌ها رقم بخورد.

اما خودرویی‌ها به نظر می‌رسد روز پر نوسانی در پیش داشته باشته باشند و با وجود شروع ضعیف در دقایق ابتدایی در میانه های بازار با افزایش تقاضا مواجه شوند. انتظار می‌رود در این گروه وضعیت شرکت‌های قطعه سازی تا حدودی مساعدتر باشد.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود با وجود کاهش شاخص در دقایق ابتدایی با توجه به رسیدن این متغیر کلیدی به سطح حمایتی به آرامی روند داد و ستدها متعادل شده و شاهد بهبود نسبی در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

منبع: ملت‌بازار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید