بورس در انتظار مشخص شدن تکلیف دولت دوم روحانی

کدخبر: ۱۷۰۸۱۱
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بلاتکلیفی بورس گفت: معامله گران منتظر معرفی کابینه دولت جدید و اعلام سیاستهای دولت دوازدهم برای چهار سال آینده هستند تا شاید سرانجام چرخ رونق اقتصادی در کشور به حرکت در آید و بورس از آن تاثیر بپذیرد.
بورس در انتظار مشخص شدن تکلیف دولت دوم روحانی

محمد آقایی در گفتگو با تسنیم با اشاره به این که با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، معامله گران در بورس شاهد افزایش تقاضای سهام بودند که به رشد شاخص منجر شد گفت: عواملی مانند خوش‌بینی به ادامه روند کنونی سیاستهای خارجی و اجرای برجام از جمله موارد ایجاد امیدواری در میان سهامداران در این برهه زمانی بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه با موقت و گذرا بودن این واکنش اظهار داشت: چیزی که بورس به آن نیاز دارد تا به رونق پایدار برسد، رفع موانع تولید و کسب و کار و از میان رفتن رکود اقتصادی است که اثر خود را بر عملکرد شرکت‌ها خواهد داشت و موجب خروج بسیاری از شرکت‌ها و صنایع از زیان می شود.

وی افزود: بر این اساس زمانی که بحث اجرای برجام و ورود سرمایه خارجی به کشور مطرح می شود باید اقتصاد از پویایی مناسب و داشتن جذابیت برای ورود خارجی ها برخوردار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: همچنین ثبات اقتصادی یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه است؛ چرا که سرمایه‌گذاران برای کسب منفعت و بهره‌مندی از سود مورد انتظار به اقتصاد و بورس کشو ورود می کنند و زمانی که مشکلاتی همچون چند نرخی بودن ارز و رکود دامنگیر اقتصاد باشد، نباید در این زمینه امیدواری زیادی داشت.

وی در ادامه بهبود شرایط بانک‌ها را از دیگر الزامات مورد توجه برای رونق اقتصاد و بورس کشور دانست و گفت: در حال حاضر بازار سهام تحت تاثیر محرک‌هایی نظیر برگزاری مجامع قرار دارد و نمی توان پیش بینی روشنی از روند آن در هفته های پیش رو داشت.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: از سوی دیگر معامله گران بورس منتظر معرفی کابینه دولت جدید و اعلام سیاستهای دولت دوازدهم برای چهار سال آینده هستند تا شاید سرانجام چرخ رونق اقتصادی در کشور به حرکت در آیند و بورس از آن تاثیر بپذیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید