3 عامل قرمز شدن بازار سهام / قیمت ها در فاز استراحت

کدخبر: ۱۷۷۴۲۶
بورس تهران پس از یک هفته بسیار خوب ، امروز روند منفی به خود گرفت. 3 عامل برای برگشت جریان بورس قابل تصور است.
3 عامل قرمز شدن بازار سهام / قیمت ها در فاز استراحت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس ، شاخص بورس تهران که هشت روز متوالی صعود کرده بود و در هفته گذشته بهترین عملکرد خود را در یک سال گذشته ارائه کرد، در معاملات امروز روند کاهشی به خود گرفت.

انتظار برای بازگشایی سایر نمادها ، تردید در پایداری صعودی قیمت های جهانی و برخی ابهامات بازار جهانی مهمترین دلایل استراحت امروز قیمت ها محسوب می شود.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 580 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 184 میلیارد تومان در 53 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 88 واحدی در ارتفاع 81 هزار و 420 واحد قرار گرفت.

بیشترین تاثیر منفی بر حرکت دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای فولاد، فخوز و کچاد شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شبندر، فملی و پارسان با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 28 واحد، کل (هموزن) 54 واحد، قیمت (هموزن) 41 واحد، آزاد شناور 230 واحد و شاخص‌های اول و دوم به ترتیب 8 و 485 واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 86 میلیون ورقه به ارزش 101 میلیارد تومان در 21 هزار نوبت، آیفکس 0.6 واحد رشد کرد و در ارتفاع 920 واحد قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید