در حاشیه ختم قرآن روزانه نمایندگان در مجلس!

کدخبر: ۳۴۰۱۷۳
آقای حسین جلالی نماینده مردم محترم رفسنجان در مجلس شورای اسامی،پیشنهاد داده است نمایندگان مجلس هر روز دوصفحه قرآن بخوانند. این پیشنهاد علاوه بر اینکه در فضای مجازی مورد حمله قرار گرفته توسط برخی چهره های سیاسی نیز تخطئه شده است.

عجالتا با تمسخرهایی که در فضای مجازی صورت گرفته کاری ندارم، اما از موضع برادر عزیزم جناب آقای سلیمی نمین شگفت زده شدم. ایشان گفته است:

"آقای جلالی می‌تواند برود در خانه خود قرآن بخواند، اما در مجلس که آمد نباید به این امر تظاهر کند. باید در مجلس طرح بدهد و ذهن مبارکش را به کار بگیرد. این تظاهر کردن‌ها به هیچ وجه برای ملت راهگشا نخواهد بود و فقط عوام فریبی صرف است. مگر پیشنهاد دادن به ختم قرآن گرفتن چه چیزی که است که ایشان آن را مطرح کرده اند؟ این فکر ممکن است به ذهن هرکسی برسد. در اینکه آقایان حتما باید قرآن بخوانند و اولین چیزی که از آن یاد می‌گیرند عدم تظاهر است،‌ شکی نیست؛ اما ‌به نظر من یکی از مسائل جدی امروز همین امر است که نباید اجازه دهیم تفکر احمدی نژادی که در بین بعضی نیروها با وجود اینکه حتی احمدی نژادی نیستند اما رسوبات آن تظاهر که عوام فریبی را سهل می‌کند در آنها وجود دارد؛‌ رسوخ کند. "

1- با آقای سلیمی نمین در باره جریان فکری که نماینده رفسنجان به آن نزدیک است همنظرم. متاسفانه این جریان فکری که نام"انحرافی" بر آن نهاده شده خسارتهای فراوانی بر پیکر نهضت و انقلاب اسلامی وارد کرده. این آفت تنها به بعد از پیروزی انقلاب معطوف نیست بلکه پیش از آن نیز فتوای سکوت و حتی همراهی با نظام طاغوت را می داد.

همچنین با آقای سلیمی در مورد خطرات شخص آقای احمدی نژاد و جریان او که امثال آقای حسین جلالی در فزایندگی آسیبهایش، مانند کاتالیزور عمل کرده اند همراه هستم.

2- اما به گمانم آقای سلیمی نمین در مورد پیشنهاد قرآن خواندن نمایندگان توسط آقای جلالی، ناگهان به رجال الغیب تبدیل شده و کار این نماینده را "تظاهر" خوانده است. واقعا نیت خوانی آقای سلیمی بر اساس کدام مبنا صورت گرفته؟

بر فرض که پیشنهاد نماینده رفسنجان برای قرائت قرآن، منجر به یک حرکت تظاهرگونه شود. آیا تظاهر به خواندن قرآن ذاتا عملی قبیح است؟ این همه صداوسیما در ماه رمضان و غیر آن جلسات تلاوت قرآن را نمایش می دهد و محافل پرشمار قرآنی،سالهاست که در کشور پا گرفته. آیا همه آنها را می توان رجم به تظاهر کرد؟

3- حتما آقای سلیمی عزیز،دست کم در ماه رمضان اخیر، روزانه یک جزء قرآن تلاوت کرده اند. حتی با خواندن ترجمه دو صفحه و نیز تدبر جزئی، بعید است بیش از 10 دقیقه وقت بگیرد. آیا یک مسلمان برای 10دقیقه خواندن کلام خدا باید مورد تمسخر قرار بگیرد؟

4- حتما نماینده رفسنجان در بیان پیشنهادش بدسلیقگی کرده و می توانست با روشی هنرمندانه تر، آن را بازگو کند تا تبعاتش کاهش یابد.

5- تصور می کنم آقای سلیمی نمین هم قبول دارند که بسیاری از گرفتاری های جامعه ما، دور شدن از تعالیم قرآن است و  اگر کارگزاران سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی به قرآن تمسک می جستند، بسیاری از انتقاداتی که شخص ایشان به همه چپی ها و راستی ها دارد،مرتفع می شد.

6- یکی از دلایل پیشنهاد آقای حسین جلالی را باید در نیاز مبرم مجلس یازدهمی ها جستجو کرد. شاید او بر اساس خودشناسی و نیز جریان شناسی مجلس فعلی به این نتیجه رسیده است که بازگشت به قرآن می تواندآفت های بشدت محتمل را ولو با رفتاری سمبلیک، گوشزد کند.

7- و دست آخر اینکه حتما آقای سلیمی با این نکته مخالفتی ندارند که روزی دوصفحه قرآن خواندن برای ریاست مجلس یازدهم که آقای سلیمی از مدافعان بی چون و چرای اوست، ضرر ندارد. چه بسا دفاع مطلق آقای سلیمی از رئیس محترم مجلس، این گمان را برای او به همراه آورد که هیچ نقصانی در گذشته اش وجود ندارد و در آینده نیز از هر خطایی مصون خواهد ماند.

هرکس دیگری هم جای رئیس محترم مجلس باشد چنین ظنی برایش پیدا می شود.وقتی آقای سلیمی بخاطر یک شنیده و شائبه ،بسیاری از چهره های کشور را به چوبه اعدام سیاست می سپارد، و در 15سال گذشته تمام قد به دفاع از یک شخص خاص می پردازد و در ساحل دریای متلاطم شائبه ها و پرسشها و ناشفافیت های او به آرامی می نشیند ، چرا برای آدم این ظن پدیدار نشود که در سایه سار عصمت سیاسی قرار دارد؟ پس اجازه بدهید دوصفحه قرآن در برنامه او هم باشد. ضرر که ندارد. دارد؟

منبع:وبلاگ نویسنده

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید