گزارش یک نامه‌نگاری؛ دومین نامه وزیر سابق به رئیس‌جمهوری

کدخبر: ۳۵۰۲۲۰
اقتصادنیوز: در پی نامه‌نگاری عباس آخوندی و حسن روحانی که جرقه آن با اظهارات رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت (به تاریخ 18 تیر 99) مبنی بر «عقب‌افتادگی در حوزه مسکن به علت محدودیت‌ها» زده شد، وزیر سابق مسکن دومین نامه خود را خطاب به رئیس‌جمهوری به رشته تحریر درآورد.

به گزارش اقتصادنیوز، عباس آخوندی وزیر سابق مسکن، راه و شهرسازی در مطلبی با عنوان «گزارش یک نامه نگاری» که روز گذشته در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد در پاسخ مجدد به رئیس‌جمهوری نوشت:

«به‌نام خدا

گزارش یک نامه‌نگاری

سپاس آقای رییس جمهور

در تاریخ هجدهم تیرماه آقای رییس جمهور در جلسه هیات وزیران مطالبی را در باره بخش مسکن گفتند از جمله فرمودند که "اعتراف می‌کنم". همین کفایت می‌کرد که تیرها از چله کمان بر آیند و زمین و زمان را به هم بدوزند. از این رو، روز شنبه بیستم تیر نامه‌ای تحت تاثیر فضای ساخته شده نامه‌ای با لحنی تلخ برای رییس جمهور نوشتم -که به پیوست است و ایشان طی شماره 12140-99/م مورخ 21/4/1399 پاسخی به شرح زیر ارسال فرمودند. هم‌چنان‌که باستحضار ایشان رساندم این مکاتبه را انتشار می‌دهم تا سرمشقی برای یک گفتگوی سالم و دردمندانه در جامعه باشد.

پاسخ رئیس‌جمهوری به نامه آخوندی

«جناب آقای دکتر آخوندی

سلام علیکم

خدمات جنابعالی به ویژه در راه، راه‌آهن، خطوط هوایی و بنادر همیشه در یاد و ذهن من و زبان من ذکر می‌شود.

در زمینه مسکن، ما همیشه وحدت نظر نداشتیم و در عین حال ناچار بودیم کار ناقص و غیر علمی انجام شده را به اتمام برسانیم. آنچه من گفتم، با آنچه برخی آن را تبلیغ کردند، تفاوت بسیار بوده و هست.

برایتان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم.»

از لطف و قدرشناسی ایشان سپاس‌گزارم. در واقع تقدیر ایشان به تمام همکاران سخت‌کوش من در وزارت‌خانه تعلق دارد و اگر توفیقی حاصل شده نتیجه همکاری همگان در دولت بوده‌است.

در نامه‌ای که نوشته‌بودم تمام تلاش من این بود که صادقانه کاستی سیاست‌های حوزه‌ی مسکن را گوشزد نمایم و به باور من از افتادن در گردونه‌ی راهکارهای ناموفق پرهیز دهم. ایشان در پاسخ، ضمن تاکید بر نقاط قوتِ وزارت‌خانه و تقدیر از آن‌ها، از موضع صداقت، از بیان اختلاف نظر در حوزه‌ی سیاست‌های مسکن دریغ نفرمودند. و این درست است. چون مجامله در مواضع به هیچ‌وجه راهگشا نیست. ولی دلیلی ندارد که مرزهای اخلاق و ادب در نوردیده شوند.

مطلب مرتبط:
نامه نخست آخوندی به روحانی؛ وزیر سابق به «اعتراف» روحانی واکنش نشان داد

با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی امیدوارم که شاهد تغییر آشکار در گفتگو و نقد سیاستی در جامعه باشیم. و هر مخالف سیاستی را خطاکار نخوانیم. از سیاست‌های خود دفاع کنیم و سیاست دیگری را نقد منصفانه کنیم، بدون آن‌که بر کسی تهمتی وارد کنیم و یا دشنامی دهیم که به گفته ایشان "بعضی‌اش حرام شرعی هم هست وجایز نیست".

برای رییس جمهور محترم و همکاران عزیز در دولت و هم‌چنین مجلس محترم و قوه قضائیه‌ی ارجمند در خلق فضایی کارآمد برای پیشبرد امور کشور در این شرایط خطیر و کرونایی از خدای تعالی آرزوی توفیق بیش از پیش دارم.

با سپاس

عباس آخوندی        27/4/1399»

حسن روحانی و عباس آخوندی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید