بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور در مورد انتخابات اتاق بازرگانی

کدخبر: ۲۷۰۹۲۶
اقتصادنیوز؛ انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور طی چند روز آینده برگزار خواهدشد . اتاق بازرگانی به عنوان پایگاهی معتبر برای بخش خصوصی فعال در اقتصاد کشور، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور در مورد انتخابات اتاق بازرگانی

به گزارش اقتصادنیوز؛ موارد گوناگونی که مسئولیت آن طبق قانون بر عهده اتاق بازرگانی گذارده شده، شوراها، کمیته‌ها و مراکز مختلف رسمی کشور که اتاق بازرگانی در آنها نماینده رسمی دارد و بسیاری موارد دیگر ، سبب شده است که شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی ، صنفی و حرفه¬ای کشور ، به عنوان نماینده مجموعه تشکلهای مهندسی بخش خصوصی ، با رویکردی مثبت ، فعالیت اتاق بازرگانی را دنبال کند . 

مجموعه تشکلها و فعالان مهندسی بخش خصوصی کشور، سازندگان اصلی این مرز و بوم ، که درصد قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی و اشتغال مملکت را در اختیار دارند ، در این پایگاه معتبر بخش خصوصی ، نقش چندان پررنگی ندارند که دلایل آن را می‌توان در رویکرد سنتی قبلی و عدم تعامل با تشکل‌های مهندسی کشور از سوی اتاق بازرگانی و عدم توجه دست اندرکاران طرح¬های توسعه کشور به اتاق بازرگانی دانست. 

همین نکته سبب شده است که شورای هماهنگی ، رویکردی فعال و مثبت نسبت به انتخابات اتاق پیش گرفته و سعی در بسط و گسترش حضور تشکل‌های مهندسی در اتاق بازرگانی نماید.

در همین راستا ، شورای هماهنگی از ابتدای حضور در مسیر انتخابات ، سعی در انسجام بخشیدن به تشکل¬های وابسته داشت و برای همراهی و هم‌رأیی ، تلاش فراوان کرد و در جلسات و همایشهای متعددی که به این منظور برگزار می¬شد شرکت فعال نمود و به جهت حرکت در مسیر درستی که پیش‌رو قرار گرفته است ، این شورا، فعالانه در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت خواهد کرد .

بر همین اساس ، شورای هماهنگی با تاکید بر رعایت منافع ملی و ضرورت پیگیری بیشتر منافع و جایگاه مناسب بخش خصوصی آن هم در شرایط خطیری که در آن قرار داریم و با نگاهی به داوطلبین و کاندیداهای فهرستهای مختلف موجود در انتخابات ، با توجه به بینش ملی ، نوین و توسعه¬گرا که توسط گروه "ائتلاف برای فردا" ارائه شده و نیز حضور برخی از برجسته¬ترین فعالان مهندسی کشور در این فهرست ، حمایت کامل خود را از این ائتلاف اعلام داشته و از کلیه اعضای تشکل‌ها درخواست می¬نماید با شرکت فعال در انتخابات و رأی به فهرست کامل این ائتلاف ، به حضور پررنگتر حرفه مهندسی در اتاق بازرگانی یاری رسانند. 

بدیهیست ارتباط و تعامل نزدیک با منتخبین این ائتلاف ، که با برنامه‌ریزی و اهداف مشخص صورت خواهد پذیرفت ، حضور مؤثرتَر این حرفه سازنده و فعالان خدوم آن در اتاق بازرگانی را میسر خواهد ساخت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید