در آستانه برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی منتشر شد

منشور اخلاقی ائتلاف برای فردا

کدخبر: ۲۶۷۴۶۸
اقتصادنیوز: یازدهم اسفندماه، نهمین دوره انتخابات اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز، در آستانه برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی منشورِ اخلاقی ائتلاف برای فردا منتشر شد. 

در متن این منشور آمده است:‌

انتخابات نشانه بالندگی و احترام به آراء ذینفعان اصلی هر نهادی است. اما روی دیگر این سکه رقابتهای پیدا و پنهانی است که میان نامزدها و گروههای انتخاباتی رخ می دهد که اگر چارچوب اخلاقی مشخصی بر آن حاکم نباشد، موجب لطمه به این فرایندِ مهم و نتایج آن خواهد شد.

از این رو بر کلیه کسانی که پای در عرصه انتخابات می‌گذارند، واجب است که پایبند چارچوب اخلاقی و آداب رقابت انتخاباتی باشند ؛ ائتلاف برای فردا با امید به اینکه حفظ ارزشهای اخلاقی سرلوحه رفتار و گفتار نامزدها در این انتخابات باشد، منشور اخلاقی خود را منتشر کرد. در متن این منشور آمده است:       

ما، نامزدهای "ائتلاف برای فردا" در آستانه انتخابات دوره ی نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران وظیفه خود می‌دانیم که برای حفظ و ترویج اصول اخلاقی، پایبندی خود و کارکنان ستادهای انتخاباتی خود را به اصول زیر اعلام و تعهد کنیم:

1-     در معرفی خود، پیشینه تحصیلی و حرفه‌ای خود با صداقت و بدون مبالغه عمل خواهیم کرد.

2-    در اعلام وعده‌ها و برنامه‌های انتخاباتی ائتلاف اغراق نخواهیم کرد.

3-    در برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی، تخریب رقبا و سایر نامزدها و گروه‌ها را ناپسند می شماریم و از آن پرهیز خواهیم کرد. تلاش ما این خواهد بود که به جای نفی دیگران، بر تبیین نظرات و برنامه‌های خود متمرکز باشیم.

4-    از تجسس در احوال شخصی سایر نامزدها خودداری و آنرا تقبیح می کنیم. هرگونه تلاش برای حذف رقبا از طریق پرونده سازی را ناپسند می‌شماریم.

5-    در تبلیغات برای خود و گروه منتسب به خود، به ضوابط تعیین شده احترام می گذاریم و آنها را رعایت می کنیم.

6-    در مصاحبه ها و مناظره های عمومی و مطبوعاتی در چارچوب ادب و احترام حضور خواهیم یافت و از تخریب سایر نامزدها و گروهها جداً پرهیز خواهیم کرد.

7-    در صورت عدول هریک از نامزدهای ائتلاف و همکاران اجرایی ستاد انتخابات از اصول این منشور، فوراً تذکرات لازمه را به ایشان  می دهیم و در اصلاح خطای انجام شده مشترکاً اقدام می کنیم.

8-     برای جلب نظر رای دهندگان و تاثیر گذاشتن برآنها از ارایه اطلاعات نادرست و آمار های خلاف واقع و غیر مستند پرهیز می کنیم. 

9-     به موجب این منشور تعهد می کنیم پس از تایید صحّت انتخابات توسط هیات نظارت به نتیجه آن هر چه باشد احترام بگذاریم و با منتخبین با نهایت صمیمیت و رعایت شئون جامعه مدنی همکاری کنیم.

در پایان، "ائتلاف برای فردا" از همه نامزدها و گروه های فعال در انتخابات اتاق دعوت می‌کند که با اعلام پایبندی به اصول اخلاقی فوق الذکر، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و در شأن بخش خصوصی کشور فراهم آورند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید