رشد 350 درصدی قیمت پژو 206 چه زمانی رقم خورد؟ + اینفوگرافی

کدخبر: ۱۷۱۸۸۹
در دولت احمدی‌نژاد خودرو از یک کالای مصرفی تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شد و علت این امر افزایش چند صد درصدی این کالا ظرف مدت چند سال بود.
رشد 350 درصدی قیمت پژو 206 چه زمانی رقم خورد؟ + اینفوگرافی

به گزارش ایلنا، این در حالی است که همزمان با افزایش قیمت خودرو، درآمد خانوارهای ایرانی تغییر نکرد و در نتیجه قدرت خرید مردم برای خودرو به شدت کاهش پیدا کرد. اینفوگرافی زیر تغییرات قیمت خودروهای پر فروش را در دولت اصولگرای نهم و دهم بررسی می‌کند:

شایان ذکر می باشد که افزایش چند صد درصدی قیمت خودروهای تولیدی مشکلات دیگری را نیز به همراه داشت . در دوران تحریم، شرکت های خودروسازی قادر به تامین قطعات و لوازم یدکی از شرکت های مادر نیز نبودند و به اجبار جهت ادامه تولید و نخوابیدن خط تولید خودرو های خود اقدام به تامین قطعات محصولات خود از کشور های آسیای شرقی به خصوص چین نمودند و حاصل این شد که در کنار افزایش قیمت، کیفیت هم به طور قابل محسوسی پایین آمد . اخیرا نیز شرکت بازرسی کیفیت، در بررسی کیفی خودروهای تولید داخل را فقط با ستاره اعلام می کند و دیگر نمرات منفی این خودروها را به طور عمومی منتشر نمی کند و امکان مشاهده پسرفت و یا پیشرفت کیفی خودروهای تولیدی داخلی به نسبت ماه های گذشته وجود ندارد . بطور مثال پراید مدت ها می باشد که فقط یک ستاره کیفی توانسته کسب نماید ولی مشخص نیست که این ستاره کیفی کسب شده با چه نمره منفی می باشد و آیا نسبت به قبل نمره منفی بیشتری کسب کرده و یا شاید کمتر . 

به طورکلی در دوران دولت نهم و دهم خودروها افزایش قیمت بسیار شدیدی را در کنار کاهش کیفیت تجربه کردند. با این حال به دلیل نبودن بازار رقابتی واقعی و امکان واردات خودروهای ارزان قیمت با قیمت واقعی شاهد بودیم و هستیم که خریداران به اجبار و به دلیل بودجه محدود و نبودن انتخاب های دیگر همین خودروهای بی کیفیت گران قیمت را خریداری می کردند و همچنان می کنند .

اینفوگرافی خودرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید