بازار خودرو بررسی شد

2 کانال «شارژ» قیمت خودروهای وارداتی

کدخبر: ۱۹۱۶۴۰
در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت سه‌شنبه گذشته بار دیگر تعیین تکلیف ثبت‌سفارش واردات خودرو را موکول به تصمیم‌گیری هیات دولت در مورد دستورالعمل جدید این وزارتخانه کرد که به‌دنبال پیشنهاد افزایش تعرفه واردات در این دستورالعمل قیمت خودروهای خارجی در این هفته نیز روند صعودی داشته است.نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت دلیل افزایش قیمت خودروهای وارداتی را شایعه تصویب افزایش تعرفه واردات خودرو در بازار عنوان می‌کنند؛ به گفته آنها، شایعه افزایش تعرفه تا ۱۵۰ درصد موجب شده که بازار در وضعیت نااطمینانی به سر ببرد و به همین دلیل قیمت خودروها روند افزایشی به خود بگیرد. از سوی دیگر بسته بودن سایت ثبت سفارش نیز موجب کاهش عرضه اغلب خودروهای وارداتی شده که خود عاملی برای افزایش قیمت به حساب می آید.
2 کانال «شارژ» قیمت خودروهای وارداتی

به گزارش اقتصادنیوز ، افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار در شرایطی رقم خورده است که به گفته نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت بازار خودرو کشور با چالش جدی تقاضا دسته و پنجه نرم می‌کند. هرچند بخشی از کاهش معاملات در بازار به رکود فصلی پاییز گره خورده، اما بخش دیگری از این مشکل به تغییرات قیمتی که در بازار صورت گرفته ارتباط دارد. از آنجا که نزدیک به پنج ماه است، وزارت صنعت، سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو را بسته است، کارشناسان تاکید دارند، عدم‌اطمینان واردکنندگان از تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب شده که وضعیت بازار دچار آشفتگی شود.

در این بین اما بازار خودروهای داخلی نیز در وضعیت رکودی به‌سر می‌برد و تقاضایی برای معامله در بازار نیست؛ آن‌طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، اگرچه خرید و فروش خودرو در فصل پاییز با رکود مواجه است، با این حال افزایش قیمت خودروها نیز موجب شده که تقاضا برای این خودروها کاهش پیدا کند. هرچند این هفته تغییر قیمت خاصی در بازار داخلی‌ها رخ نداده، اما قیمت خودروهای وارداتی بار دیگر بالا رفته است.آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، در حال حاضر برای خرید هیوندایی سوناتای هیبرید باید ۱۸۶ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع نشان می‌دهد خودروی موردنظر طی هفته جاری حدود دو میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

همچنین هیوندای توسان نیز که هفت میلیون تومان گران شده، در حال حاضر ۲۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و برای خرید النترا نیز باید ۱۶۳ میلیون تومان هزینه کرد. این خودرو نیز طی چند هفته گذشته چیزی حدود ۳ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.از سوی دیگر اما کیا سراتو هم از افزایش قیمت‌ها طی هفته جاری در امان نبوده و نزدیک به ۳ میلیون تومان جهش را به خود دیده است. این محصول در حال حاضر ۱۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در بین دیگر خودروهای وارداتی، کیا اپتیما هم افزایش قیمتی حدودا یک میلیون تومانی را در هفته جاری تجربه کرده، به‌نحوی‌که در حال حاضر ۲۱۰ میلیون تومان برای خرید آن باید هزینه کرد.به گفته فعالان بازار اما لکسوس مدل NX نیز با توجه به افزایش قیمت نزدیک به هفت میلیون تومانی‌اش، ۳۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. با وجود اینکه سانتافه هم که در ماه‌های اخیر افزایش قیمتی شدید را به خود دیده، در حال حاضر ۲۷۰ میلیون تومان قیمت دارد و این نشان می‌دهد که این خودرو تغییر قیمتی در هفته جاری نداشته است.

اما از بازار کیا اسپورتیج نیز خبر می‌رسد این محصول نیز در هفته جاری ثبات قیمت خود را حفظ کرده است و هم‌اکنون ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. فعالان بازار در مورد تویوتا RAV۴ نیز عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر ۲۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع حکایت از افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو در هفته جاری است.اما به سراغ بازار خودروهای داخلی برویم و ببینیم آنجا چه خبر است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع نشان از کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت این محصول طی هفته جاری دارد.

همچنین مدل صندوقدار آن نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی در حال حاضر ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. از بازار پژو ۴۰۵ هم خبر می‌رسد این خودرو ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، اما رانا با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی هم‌اکنون ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در بین دیگر خودروهای داخلی اما سمند EF۷ کماکان ۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رود و سراتو آپشنال هم ۱۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رود.همچنین تیبا نیز که در ماه گذشته با افزایش قیمت در نمایندگی مواجه شده، در حال حاضر ۲۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در خانواده پراید نیز مدل ۱۱۱ اگر در بازار گیر بیاید، قیمتی برابر با ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

مدل ۱۳۱ نیز با توجه به ثبات قیمت طی هفته جاری، در حال حاضر ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.در هفته جاری تندر-۹۰ E۲ پارس‌خودرو ثبات قیمت خود را در بازار حفظ کرده است و در حال حاضر ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس تندر نیز با قیمت ۴۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان خریدو فروش می‌شود. تندر اتومات نیز هم‌اکنون ۴۹ میلیون تومان معامله می‌شود.ساندرو استپ وی نیز در حال حاضر قیمتی برابر با ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و برای خرید برلیانس H۳۳۰ نیز ۵۷ میلیون تومان باید هزینه کرد. از سوی دیگر، دنا نیز ۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و پارس‌تندر نیز ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید