هیچ آماری از تولید و کیفیت پژو 2008 ارائه نمی شود

حرکت چراغ خاموش عجیب یک خودروساز خارجی در ایران

کدخبر: ۱۹۸۴۷۲
دور جدید فعالیت‌های پژوسیتروئن در ایران اگرچه از اوایل تابستان امسال آغاز شد، با این حال آمار دقیقی از اوضاع کمی و کیفی محصولات تولیدی در دست نیست و این خودروساز به نوعی چراغ خاموش در حال پیشبرد اهداف خود در خودروسازی و بازار کشور است.
حرکت چراغ خاموش عجیب یک خودروساز خارجی در ایران

به گزارش اقتصادنیوز ، در این بین، پژو که اولین خودروساز خارجی پسابرجامی ایران به‌شمار می‌رود و قراردادی در قالب همکاری مشترک، با ایران خودرو به امضا رسانده، در حال حاضر مشغول تولید مدل ۲۰۰۸ در کشور است.

هرچند ایران خودرو و پژو تولید این محصول را از تابستان امسال آغاز کرده‌اند، اما تا به امروز نه آمار دقیقی از تیراژ ۲۰۰۸ منتشر شده و نه وضع کیفی آن به اطلاع عموم رسیده است.آن طور که ایران خودرویی‌ها عنوان می‌کنند، تولید پژو ۲۰۰۸ طبق برنامه پیش می‌رود، با این حال در آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تیراژ مربوطه لحاظ نمی‌شود.

به‌عبارت بهتر، هنوز مشخص نیست ایران خودرو تا به امروز چند دستگاه پژو ۲۰۰۸ را به تولید رسانده و بنابراین آمار دقیقی از تعداد ۲۰۰۸‌های تحویلی به ثبت‌نام‌کنندگان نیز وجود ندارد. ایران خودرو حدود ۱۶ هزار دستگاه پژو ۲۰۰۸ را در تابستان امسال پیش فروش کرده و متعهد شده آنها را تا پایان شهریور ۹۷ تحویل دهد.

از آن سو اما خبری از گزارش کیفی پژو ۲۰۰۸ نیز در دست نیست و مشتریان به آمار رسمی در مورد سطح کیفی خودرو موردنظر دسترسی ندارند. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هر ماه وضع کیفی خودروهای داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهد، با این حال هنوز نام پژو ۲۰۰۸ در لیست خودروهای ارزیابی شده قرار نگرفته و دلیل این موضوع نیز مشخص نیست.

از پژو که بگذریم، سیتروئن نیز تمایلی به اعلام جزئیات فعالیت خود در ایران ندارد و کسی نمی‌داند همکاری مشترک این شرکت و سایپا، در چه مرحله‌ای قرار دارد. این وضع نشان می‌دهد پژوسیتروئن به صورت چراغ خاموش در حال انجام فعالیت‌های خود در ایران است و مایل به اعلام جزئیات نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید