«بن بستی»که فقط انقلابیون ایران از آن خبر داشتند

کدخبر: ۴۵۱۰۱۹
از ابتداء هم تکلیف مذاکراتِ هسته‌ای در دولتِ جناب رئیسی روشن بود. انقلابیونِ تندرو در ایران چاره‌ای بجز مذاکره نداشتند.
«بن بستی»که فقط انقلابیون ایران از آن خبر داشتند

امّا نمی‌توانستند بیکباره به آن همه شعار و موضعگیری های انقلابی پشت  کنند. بنابراین، شروعِ مذاکرات را در زرورقی بنام "شکستن بن بست مذاکرات وین" کادو پیچ کردند. یعنی شش دور مذاکراتِ قبلی در وین که در  دولتِ آقای روحانی به ریاستِ آقای عباس عراقچی صورت میگیرد به "بن بست" رسیده بوده، و حالا تیمِ مذاکره کننده انقلابیون، با توجه به توانایی‌هایی که از آن برخوردارند(که قبلی ها فاقد آن بودند)، بحول و قوه الهی آن "بن بست" را خواهند شکست و پیروزی های بزرگی را برای ملت بزرگوار ایران بارمغان خواهند آورد.

  در مورد "بن بست" ادعا شده میبایستی گفت که معلوم نیست چگونه بوده که نه غربیها و نه طرفِ ایرانی که ماهها با یکدیگر مذاکره میکردند، از به بن بست رسیدنِ مذاکرات بی اطلاع بودند؟ اما تندروها که حضوری در آن مذاکرات نداشتند، متوجهِ به بن بست رسیدن آن شده بودند.  ادعای به "بن بست" رسیدن مذاکرات قبلی فی الواقع آنقدر شور بود که داد روسها را هم درآورد.

البته انقلابیون خیلی هم بیراه نمی‌گویند. اتفاقا "بن بست" بوجود آمده بود اما نه در وین، بلکه در ذهن انقلابیون ایران. آنها یک عمر برجام و مذاکره با غرب را محکوم و لعن و نفرین کرده بودند. حالا در برابر چشمان طرفدارانشان چگونه پیمودن همان مسیر را میبایستی برای آنان توجیه میکردند؟

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید