اعلام زمان افتتاح خط اهن همدان-سنندج

کدخبر: ۵۸۱۷۲۳
اقتصادنیوز: زیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح خط آهن همدان- سنندج تا چند ماه آینده، گفت: توسعه پایانه مرزی باشماق، تکمیل کریدور جاده‌ای شمال جنوب در محدوده استان کردستان و تکمیل رودگاه سقز و شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن این استان نیز مورد بررسی قرار گرفت.
اعلام زمان افتتاح خط اهن همدان-سنندج

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  مطالعات پروژه راه‌آهن تهران- همدان- سنندج در سال ۸۴ به پایان رسید و در سال ۸۵ اجرای این طرح آغاز شد. پروژه راه آهن همدان به سنندج جزو پروژه های ملی محسوب می شود که فاز نخست آن از تهران به همدان به بهره برداری رسیده و ریل گذاری فاز دوم که شامل مسیر همدان- سنندج است مهر سال گذشته به اتمام رسید و پس از سفر استانیرییسی با اختصاص اعتبار لازم پروژه در حال تکمیل و راه اندازی است.

طول خط آهن تهران- سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان- سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و بقیه در استان کردستان است.این پروژه در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای آن ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وزارت راه و شهرسازی امروز به نقل از «مهرداد بذرپاش» گزارش داده است که در نشست با اعضای مجمع نمایندگان و استاندار کردستان پروژه‌های راه و شهرسازی در این استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: در این نشست توسعه پایانه مرزی باشماق، تکمیل کریدور جاده‌ای شمال جنوب در محدوده استان کردستان، تکمیل و افتتاح فرودگاه سقز و شتاب بخشی به طرح نهضت ملی مسکن مورد تاکید قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید