غلظت ریزگرد‌ها در هرمزگان 2.5 برابر بالاتر از حد مجاز

کدخبر: ۱۵۴۲۴۱

معاون اداره کل محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه غلظت گرد و غبار در هرمزگان 2.5 برابر حد مجاز است، گفت: بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این وضعیت تا روز جمعه ادامه دارد.

حبیب مسیحی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت کیفیت هوای استان هرمزگان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات در ساعت 11 میزان غلظت گردو غبار 400 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است و شاخص آلایندگی هوا 270 گزارش شده است که نشان‌دهنده شرایط اضطرار و بحرانی کیفیت هوای استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: میزان غلظت گرد و غبار در هرمزگان هم اکنون 2.5 برابر حد مجاز است و به همین دلیل بر اساس تصمیم کمیته بحران استانداری هرمزگان تمام مدارس در هرمزگان تعطیل شده‌اند و بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این وضعیت تا روز جمعه ادامه خواهد داشت اما ممکن است میزان غلظت گرد و غبار تغییراتی داشته باشد.

معاون اداره کل محیط زیست هرمزگان در خصوص کانون‌ها و منابع گرد و غبار در استان هرمزگان گفت: ورود سامانه پر فشار سیبری به استان از جمله دلایل وقوع گرد و غبار و هجوم ریزگردها است و می‌توان گفت منابع ایجاد کننده ریزگرد‌ها فرا استانی هستند اما خشکسالی‌های اخیر نیز در تشدید این موضوع مؤثر است و می‌توان گفت بیابان‌ها و دریاچه جازموریان هم از کانون‌های تشدید کننده گرد و غبار در استان هستند.

مسیحی ادامه داد: به دلیل فرا استانی بودن منابع و کانون‌های گرد و غبار امکان مقابله با آن برای مسئولان استانی وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید