سامسونگ درصدد تصاحب کمپانی آمریکایی

کدخبر: ۱۵۴۲۸۰

منابع نزدیک عنوان کرده‌اند که سامسونگ درصدد تصاحب کمپانی آمریکایی QD Vision فعال در حوزه‌ی توسعه فناوری نمایشگر‌های Quantom Dot است و می‌توان آن را به‌عنوان نشانه‌ای بر تعهد سامسونگ برای توسعه‌ی نمایشگر‌های کوانتوم دات دانست.

 

به گزارش زومیت؛ تصاحب کمپانی آمریکایی QD Vision را می‌توان به‌عنوان نشانه‌ای بر تعهد سامسونگ برای توسعه‌ی نمایشگر‌های کوانتوم دات خواند که مسیر کمپانی را ورای تولید نمایشگر‌های امولد مشخص می‌کند.

شنیده‌ها نشان از این دارد که کره‌ای‌ها در نظر دارند برای تصاحب کیو دی ویژن بیش از ۷۰ میلیون دلار پرداخت کنند. در صورتی که گفتگوها روندی مثبت داشته باشند، انتظار می‌رود تا هفته‌ی آینده شاهد اعلام خبر تصاحب این کمپانی باشیم.

QD پیش از این سابقه‌ی تأمین نیاز کمپانی چینی TCL به فیلم‌های کوانتوم دات را بر عهده داشت. این کمپانی سابقه‌ی همکاری با سونی را نیز برای تولید تلویزیون‌های کوانتوم دات در سال ۲۰۱۳ میلادی در کارنامه دارد. همچنین باید به توافق با ال‌جی برای همکاری در زمینه‌ی فناوری‌ تولید نمایشگر‌های کوانتوم دات در سال ۲۰۱۰ میلادی اشاره کرد. کوانتوم دات حوزه‌ی جدیدی از تولید نمایشگر‌ها نیست که سامسونگ درصدد ورود به آن باشد. این کمپانی اولین تولیدکننده‌ای است که تولید انبوه نمایشگر‌های کوانتوم دات را برای استفاده در تلویزیون‌های رده‌بالای SUHD آغاز کرده است. سامسونگ اخیرا فعالیت‌های خود در زمینه‌ی تولید نمایشگر‌های مخصوص بازی را نیز گسترش داده است که از جمله‌ی آن می‌توان به محصولی با ریسپانس تایم یک میلی‌ثانیه‌ای مجهز به نمایشگر کوانتوم دات خمیده اشاره کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید