واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار به اتحادیه‌ ها

کدخبر: ۱۵۴۴۱۹
مدیرعامل اتحادیه باغداران گفت: در برنامه ششم توسعه مصوب شده که در سال اول 25 درصد و در سال‌های بعد به تدریج 15 درصد غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار به تشکل‌ها واگذار شود.

نوذر نگهداری در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد راهکار کاهش قیمت میوه و سبزیجات از زنجیره تولید تا مصرف اظهار داشت: با آسیب‌شناسی که وزارت کشور انجام داده است، بناست تا غرفه میادین میوه و تره‌بار به کد اتحادیه‌های مرکزی باغداری واگذار شود.

وی اضافه کرد: طی جلسه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی با سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار داشته است،‌ قرار شده تا واگذاری غرفه‌های میوه و تره‌بار در برنامه ششم توسعه به اتحادیه‌های باغداری آغاز شود که در سال اول با 25 درصد شروع می‌شود و سالانه 15 درصد از واگذاری‌ها اضافه شده، تا اینکه در طی چند سال به طور کامل غرفه‌های عرضه میوه و تره‌بار از سازمان میادین میوه و تره‌بار به اتحادیه‌های مرتبط واگذار شوند.

وی با اشاره به اینکه همه محصولات کشاورزی و تولیدکنندگان در این عرصه تشکل‌های خاص خود را دارند، تصریح کرد: با این کار بسیاری از واسطه‌هایی که سبب افزایش قیمت میوه می‌شوند، حذف خواهند شد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران در پاسخ به اینکه مشکلات حق‌آبه کشاورزان شهریار با توجه به نگرفتن حقابه سد کرج و کمبود آب در سفره‌های زیر زمینی ادامه دارد،‌ گفت: چند سال پیش مصوبه‌ای در جهاد کشاورزی داشتیم که 85 درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار را دولت پرداخت می‌کرد و 10 درصد آن را خود باغدار یا تولید‌کننده می‌پرداخت، اما متأسفانه این مسئله به دلیل آنکه متخصصان وارد نشدند، در بسیاری از نقاط اجرایی نشد.

نگهداری افزود: اجرای این گونه کارها باید به تشکل‌هایی واگذار شود که توسط دولت قابل ردیابی باشد، چرا که در بسیاری از موارد هزینه‌ها پرداخت شد، اما کارهای مدنظر توسط مجریان انجام نشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید