ساده کردن ارزش افزوده جهت تقویت تجارت الکترونیک

کدخبر: ۱۵۴۴۷۷
کمیسیون اروپا در راستای تقویت تجارت الکترونیک هفته آینده مقررات ساده‌تری را در زمینه مالیات بر ارزش افزوده تجارت کالاها و خدمات یک کشور به کشور دیگر در اتحادیه اروپا را پیشنهاد می‌کند.

به گزارش شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا) و به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا به عنوان بخشی از استراتژی بازار واحد دیجیتال خود پیشنهاداتی را برای مقرون به صرفه کردن تحویل بسته ها، حمایت از مصرف کنندگان در هنگام خریدهای آنلاین و از بین بردن موانع خرید مشتریان از تولیدکنندگان یک کشور دیگر ارایه داده است.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا در این باره گفت: مالیات بر ارزش افزوده "قطعه گمشده پازل" تجارت الکترونیک بود. بار اجرایی و مالی مالیات بر ارزش افزوده یکی از بزرگترین موانع تجارت برون مرزی به خصوص برای شرکت های تازه تأسیس و کوچک تر بود.

در حال حاضر تاجران آنلاین در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام شوند تا بتوانند کالاهای خود را بفروشند. مانع بزرگی که می تواند حدود ۸ هزار یورو برای هر کشور هزینه داشته باشد.

فروشندگان از ابتدای سال ۲۰۱۵ برای خدمات الکترونیک مثل برنامه های تلفن همراه و یا ویدئوهای تحویل آنلاین، به راحتی می توانستند بازده سه ماه خود را با جزییات فروش های برون مرزی و مالیات بر ارزش افزوده قابل پرداخت خود به مقامات مالیاتی ارایه بدهند.

برنامه های جدید کمیسیون اروپا علاوه بر این می تواند تحویل کالا از یک کشور به کشور دیگر را هم گسترش بدهد. این اقدام می تواند بار اجرایی شرکت ها را تا ۹۵ درصد کاهش داده و موجب کاهش ۲,۳ میلیارد یورویی هزینه های تجاری اتحادیه اروپا شود.

این کمیسیون همچنین به دنبال مبارزه با تقلب در زمینه مالیات بر ارزش افزوده در خصوص محموله های ارسالی خارج از اتحادیه اروپا است.

در حال حاضر محموله های ارسالی خارج از اتحادیه اروپا که ارزش آنها کمتر از ۲۲ یورو باشد شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی شوند و این به متخلفان اجازه می دهد ارزش بسته را به صورت غیر واقعی کمتر از این میزان اعلام کنند. به همین دلیل کمیسیون اروپا قصد دارد قانون معافیت مالیات بر ارزش افزوده چنین محموله هایی را بردارد.

معافیت مالیاتی نشریات دیجیتال از دیگر برنامه های کمیسیون اروپا است. در حال حاضر کتب و روزنامه های مکتوب مشمول کاهش نرخ و یا معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند اما معادل الکترونیکی آنها نمی تواند از این قانون استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید