طرح استیضاح از وزیر راه‌ کلید خورد

کدخبر: ۱۵۴۵۲۲

با مشخص شدن علت برخورد وحشتناک ۲ قطار در استان سمنان و نقش پررنگ خطای انسانی، طرح استیضاح از وزیر راه‌ کلید خورد و به احتمال فراوان بزودی شاهد برگزاری استیضاح مجدد آخوندی در مجلس باشیم.

به گزارش وطن امروز، عباس آخوندی سیاسی‌ترین وزیر اقتصادی دولت روحانی هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد بعد از 2 بار رای اعتماد گرفتن از مجلس، بار دیگر مجبور شود برای ماندن در صندلی وزارت جلسه استیضاح دیگری را تجربه کند اما با سانحه عجیب برخورد 2 قطار در سمنان بار دیگر جایگاه آخوندی لرزان شد. عباس آخوندی یکی از وزرای اقتصادی دولت روحانی محسوب می‌شود که حتی حامیان دولت نیز توانایی حمایت از عملکرد این وزیر پرحاشیه را ندارند. با مشخص شدن علت برخورد وحشتناک 2 قطار در استان سمنان و نقش پررنگ خطای انسانی، طرح استیضاح از وزیر راه‌ کلید خورد و به احتمال فراوان بزودی شاهد برگزاری استیضاح مجدد آخوندی در مجلس باشیم. تعداد امضاهای نمایندگان متقاضی استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی به علت سوءمدیریت که موجب حادثه مرگبار ریلی در خط آهن تبریزـ مشهد شد به 50 رسید. رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: طرح استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی روز یکشنبه تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وزارت راه تنها مقصر حادثه قطار نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پاسخگو بودن مسؤولان درباره حادثه ریلی دامغان- سمنان گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد، مسؤول مربوط استعفا می‌دهد. سیدحسن حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره حادثه برخورد 2 رام قطار در ایستگاه هفت‌خوان  گفت: مشخص شدن علل سانحه برخورد 2 رام قطار یک امر بدیهی است که به طور طبیعی باید در دستورکار مسؤولان باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد، مسؤول مربوط استعفا می‌دهد اما متاسفانه تجربه در کشور گویای این است که معمولا رسیدگی به چنین حوادثی با گذشت زمان کمرنگ می‌شود. نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان درباره علت دقیق حادثه، اظهارنظر کارشناسی کرد ولی به صورت کلی ضعف مدیریتی وجود داشته است.

حسینی‌شاهرودی گفت: وزیر راه‌وشهرسازی و وزارت صنعت و تمام بخش‌های ذی‌ربط باید جوابگوی علل حادثه ریلی باشند. وی با بیان اینکه با موضوع استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی موافقم، ادامه داد: اینکه معمولا بعد از رخ دادن چنین حوادثی، تمام تقصیرات به عامل انسانی یا یک وزارتخانه ربط داده شود، قابل قبول نیست، حتی باید دلایل اشتباه عامل انسانی شفاف شود.

حسینی‌شاهرودی افزود: باید دلیل ضعف در نظارت و دلایل رخ دادن اشتباهات حتی سهوی مشخص و به طور شفاف بیان شود برای جلوگیری از تکرار چنین فاجعه‌ای چه برنامه‌ای وجود دارد. وی ادامه داد: با وجود اینکه تلاش‌های زیادی برای مراسم اربعین حسینی(ع) انجام شد اما مسیرهای جاده‌ای با مشکلاتی روبه‌رو بودند و در این رابطه باید مسؤولان پاسخگو باشند، به دلیل اینکه از ماه‌ها قبل مشخص بود که جمعیت قابل توجهی برای مراسم اربعین حسینی(ع) عازم مرزها می‌شوند و باید تمهیدات لازم اندیشیده می‌شد. وی تصریح کرد: مجلس قطعا موضوع حادثه ریلی دامغان- سمنان را پیگیری می‌کند و باید به حادثه‌دیدگان و خانواده‌های‌شان رسیدگی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید