کاهش تقاضای طلای چین به نسبت سال قبل

کدخبر: ۱۵۴۵۶۶
تقاضای طلای چین یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت طلا به حساب می آید. آمارهایی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که چین همچنان تقاضای قدرتمندی در بازار دارد اما به نسیت سال میلادی گذشته از قدرت آن کاسته شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی گلدسیک، خالص واردات طلای چین در 9 ماه نخست امسال به بیش از 905 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد علت اصلی کاهش واردات طلای چین در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش قیمت این فلز گرانبها بوده است.

از اول ژانویه تا 30 سپتامبر قیمت جهانی طلا با رشد 24 درصدی روبرو شده و به 1061 دلار به 1318 دلار در هر اونس رسیده است. البته قیمت طلا در این مدت بر حسب یوان چین بیش از 28 درصد رشد داشته است.

تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که تقاضای طلای چین طی سال های 2013 تا 2015 که قیمت با افت شدیدی روبرو شده با افزایش همراه بوده است.

هنوز بزرگترین صادر کننده طلا به چین کشور هنگ کنگ است. این کشور در 9 ماه نخست امسال بیش از 608 تن طلا به چین صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد داشته است.

سوییس نیز از ابتدای امسال تا پایان سپتامبر 229 تن طلا به چین صادر کرده که نسبت به سال قبل 22 درصد رشد داشته است.صادرات طلای بریتانیا به چین نیز در این مدت با افت 92 درصدی روبرو شده و به 18 تن رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید