لغو ویزای مشروط بین ایران و روسیه

کدخبر: ۱۵۴۵۶۸
در جریان پنجمین کمیسیون مشترک ایران و روسیه در زمینه روابط کنسولی، یادداشت تفاهمی بین دو کشور به امضا رسید که بر اساس آن، رژیم صدور ویزا برای تورهایی که بین دو کشور سفر می کنند تسهیل می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز، یوگنی ایوانوف، رئیس بخش کنسولی وزارت امور خارجه روسیه گفت، بر اساس این توافق، تورهای گردشگری 5 تا 50 نفره ای که از ایران عازم روسیه می شوند و بالعکس، برای اقامت 15 روزه نیازی به گرفتن ویزا نخواهند داشت.
مایا لومیدزه، مدیر اتحادیه تورهای گردشگری روسیه گفت، این توافق بین ایران و روسیه می تواند موجب افزایش قابل توجه سفرهای گردشگری بین دو کشور شود، درست مانند اتفاقی که پس از امضای توافقنامه ای مشابه بین روسیه و چین افتاد.
لومیدزه گفت: «بر طبق این توافق، گروه های گردشگری حداقل 5 نفره می توانند بدون گرفتن ویزا برای کل گروه بین ایران و روسیه تردد کنند. همانند توافق با چین، تنها تعداد محدودی از آژانس های مسافرتی قادر به ارائه چنین تورهایی خواهند بود وهمه این شرکت ها باید به تایید هر دو طرف برسند. من امیدوارم که این فرآیند تا حد ممکن دموکراتیک باشد زیرا تسهیل رژیم اعطای روادید و ازادسازی بیشتر مقررات به افزایش سفر گردشگران بین دو کشور کمک خواهد کرد.»
وی خاطر نشان کرد که تعداد گردشگران ایرانی ای که به روسیه سفر می کنند در طی 2 سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و توافق جدید موجب تسهیل هر چه بیشتر این روند خواهد شد.
لومیدزه در ادامه گفت: «حرکت گردشگران ایرانی به تور روسیه به دلیل برقراری پروازهای مستقیم به سنپترزبورگ، مسکو و سوچی، 50 تا 70 درصد افزایش یافته است. این افزایش میزان سفر ثابت می کند که گردشگران ایرانی بسیار به روسیه علاقمند هستند.»
این توافق قرار است در سال 2017 اجرایی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید