از فردا آسمان شهرهای غربی بارانی است

کدخبر: ۱۵۴۶۰۴
کارشناس هواشناسی گفت: فردا سامانه بارشی از غرب وارد کشور می شود.

معصومه احمدی در مصاحبه  با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: براساس بررسی آخرین اطلاعات نقشه های هواشناسی امروز در اکثر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود و فقط در بخش هایی از جنوب و شرق کشور آسمان نیمه ابری است.

وی به سکون نسبی جو اشاره کرد و گفت : با توجه به سکون نسبی جو دور از انتظار نیست که در مناطق صنعتی، پرجمعیت و کلانشهرها همچون تهران، کرج، اصفهان و اراک آسمانی غبار آلود داشته باشیم.
احمدی خاطر نشان کرد: از چهارشنبه بعدازظهر سامانه بارشی فعال وارد بخش غربی کشور می شود که ابتدا استانهای غربی را همچون آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه و بخش هایی از خوزستان در بر می گیرد و در نواحی مرتفع بارش برف را پیش بینی می کنیم.
کارشناس هواشناسی ادامه داد : پیش بینی می شود در روز پنج شنبه همه نیمه غربی کشور، دامنه زاگرس، بخش هایی از مرکز، دامنه جنوبی البرز و سواحل شمالی بارندگی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بارندگی ها غالباً به شکل باران است گفت: این بارش ها همراه رعد و برق و وزش باد خواهد بود.
احمدی گفت: دور از انتظار نیست که برای جمعه دربخش هایی از شمال شرق کشور نیز بارش باران داشته باشیم.
 این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه بارندگی ها در نیمه غربی و دامنه البرز باعث آبگرفتی و سیلابی شدن می شود افزود: استان های چهارمحال بختیاری، بخش هایی از لرستان ،کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، شمال خوزستان ،کردستان و آذربایجان غربی آبگرفتی پیش بینی می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید