بهترین خودروهای مفهومی در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ + عکس

کدخبر: ۱۵۴۶۳۰

 

خودروهای مفهومی همیشه جزء جذابترین محصولاتی هستند که در رویدادهای خودرویی در معرض نمایش قرار می‌گیرند. معمولا خودروسازان از این نوع محصولات برای درنوردیدن مرزهای فعلی فناوری و طراحی استفاده می‌کنند تا ایده‌ها و توانمندی‌های خود را به دیگران نشان دهند.
 
به همین دلیل است که در اکثر خودروهای مفهومی شاهد استفاده از بخش‌های عجیبی همچون بدنه فضایی، چرخ‌های بزرگ، درب‌هایی متفاوت، فضای داخل کابین کاملا غیرعملی و مواردی از این قبیل هستیم. از این رو گاهی اوقات تشخیص اینکه خودرویی می‌تواند با چنین ظاهر ارائه شده و مشخصات اعلامی وارد چرخه تولید شود یا نه، خیلی سخت نیست. اما امسال در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، خودروهای مفهومی ارائه شده بیشتر از قبل رنگ و بوی تولید شدن را داشتند و خیلی از ارائه طرح‌های تخیلی خبری نبود. در ادامه قصد داریم به ۵ نمونه از این مدل‌های مفهومی اشاره کنیم که جزء بهترین‌ها بودند و به‌نظر می‌رسد شانس تولید بسیار بالاتری داشته باشند.
 

۱- سوبارو Viziv-7

subaru_1
subaru_2

در نمایشگاه امسال چندین مدل مفهومی در کلاس شاسی بلند ارائه شده بودند که یکی از جذابترین آنها، سوبارو Viziv-7 نام داشت. این خودرو در ابعاد SUV های بزرگ و هفت نفره معرفی شده که از این جهت یک تجربه و زمینه جدید برای این خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود. چند سالیست که سوبارو به دنبال افزایش سهم بازار خود در سراسر دنیا است و به همین دلیل سعی کرده تا از زبان طراحی جذاب و به‌روزی برای محصولاتش استفاده کند. احتمال می‌رود اگر این مدل جدید وارد چرخه تولید شود، با رقبایی همچون فولکس‌واگن اطلس سرشاخ شود. البته اگر محصول نهایی با تغییر زیادی همراه نشود، می‌توان یک موفقیت خوب را برای سوبارو انتظار داشت.

۲- فولکس‌واگن Passat GT
volkswagon
volkswagon_1

برخی از خودروهای مفهومی حاضر در نمایشگاه، از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مدل‌های تولیدی معمولی بودند و به همین دلیل  ایجاد تمایز بین آنها به سادگی ممکن نبود. یکی از بهترین نمونه‌های ارائه شده با این مشخصات، مدل مفهومی Passat GT بود که به عقیده خیلی از بازدید کنندگان، فولکس واگن بدون اینکه لازم باشد زحمت تغییرات را به خود بدهد، می‌تواند این مدل را به همین صورت وارد چرخه فروش کند! خوشبختانه فولکس واگن به جای اینکه از پیشرانه‌های توربودار و یا ترکیبات هیبریدی برای این مدل استفاده کند، آن را به پیشرانه بسیار محبوب VR6 مجهز کرده است. این پیشرانه که چندی قبل از رده تولیدات این خودروساز خارج شده بود، حالا با انجام یکسری بهبودهای اساسی بازگشته و نمونه ارائه شده که یک نسخه ۶ سیلندر با حجم ۳.۶ لیتر بود، توانایی تولید ۲۸۰ اسب بخار و صدایی بسیار اسپرت را به نمایش گذاشت و هماهنگی آن با یک سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته از نوع DSG، مطمئنا عملکردی فوق‌العاده را رقم خواهد زد.

۳- جگوار I-Pace

jaguar_1
jaguar_2

همانطورکه اشاره شد، میل و اشتیاق خریداران به خودروهای شاسی بلند باعث شد تا در نمایشگاه لس آنجلس امسال محصولات متنوعی را در این کلاس مشاهده کنیم. کمپانی جگوار قبلا با تولید مدل F-Pace توانمندی خود را به خوبی در زمینه تولید چنین خودروهایی نشان داده بود اما امسال با به نمایش گذاشتن نسخه I-Pace، نوآوری فوق العاده ای را در زمینه خودروهای برقی ارائه کرد. درواقع این خودرو به خوبی توانمندی جگوار را در هردو زمینه به رخ حریفان می کشد. مدل I-Pace یک شاسی بلند تمام برقی است که می تواند قدرت ۳۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتن برمتری را تولید کند. همینطور این خودرو با هربار شارژ قابلیت پیمایش حدودا ۳۶۰ کیلومتر مسافت را در اختیار راننده قرار می دهد.

۴- هیوندای Ioniq
hyundai_1
hyundai_2

شاید درنگاه اول نتوان جذابیت خاصی را در هیوندای Ioniq مشاهده کرد اما اگر با دقت بالایی به مشخصات و قابلیت‌های این خودرو توجه شود، حتما آن را یکی از مهمترین مدل‌های مفهومی حاضر در نمایشگاه می‌پندارید. درواقع این محصول به نوآوری جدید شرکت هیوندای در زمینه خودروهای خودران اقتصادی و مقرون به صرفه مجهز شده است. بدین منظور، این خودرو از یک رادار بسیار پیشرفته در قسمت جلو و سه دوربین جهت تشخیص عابران پیاده، خطوط جاده‌ای و علائم راهنمایی و رانندگی بهره برده است. همچنین امکاناتی نظیر آنتن GPS، نگاشت اطلاعات با کیفیت بالا و حسگرهایی جهت تشخیص نقاط کور نیز جزء نقاط قوت هیوندای Ioniq محسوب می‌شوند. همه این قابلیت‌ها درکنار هم باعث شده تا این خودرو بدون نیاز به راننده، در جاده‌ها حرکت کند.

۵- Ram Rebel TRX

ram
ram_1

یکی از خودروهای مفهومی که به‌طور حتم توانسته نظر بسیاری از بازدیدکنندگان، مخصوصا آمریکایی‌ها را به خودش جلب کند، وانت غول پیکر Rebel TRX شرکت رام است. این محصول به یک پیشرانه حجیم ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر از نوع  HEMI مجهز شده که با تولید ۵۷۵ اسب بخار قدرت، می‌تواند یکی از رقبای اصلی وانت فورد F-150 Raptor باشد. رام طی چند سال گذشته محصولات خوب و متنوعی را تولید کرده اما هیچکدام جرات دست‌اندازی به حوزه Raptor را نداشتند اما حالا معرفی این محصول می‌تواند زنگ خطری برای فورد باشد. اگر این خودرو به مرحله تولید نهایی برسد، مطمئنا فروش خوبی را تجربه خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید