ایران بزرگترین صادرکننده نفت به هند

کدخبر: ۱۵۴۶۶۱
پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، ایران در رقابت برای سهم گیری از بازار نفت هند که نرخ رشد تقاضای نفت آن در جهان از هر کشور دیگری بیشتر است، از سایر رقبا پیشی گرفت.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا از بلومبرگ، ایران که پس از لغو تحریم های هسته ای در ژانویه 2016 (دی 1394)، فروش نفت خود را به شدت افزایش داده ، برای پس گرفتن جایگاه خود در تامین نیاز نفتی سومین اقتصاد بزرگ آسیا در حال رقابت با عربستان سعودی و عراق است. 

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، تکمیل ذخایر استراتژیک نفتی هند به ایران کمک کرد که در ماه اکتبر برای نخستین بار در سال 2016، بزرگ ترین تامین کننده نیاز نفتی هند باشد. 
صادرات نفت خام ایران به هند در ماه اکتبر 2016 (مهر-آبان) با 56 درصد افزایش نسبت به ماه پیش از آن به 759 هزار و 700 بشکه در روز رسید، در حالی که صادرات نفت عربستان سعودی به این کشور 717 هزار بشکه در روز و صادرات نفت عراق 488 هزار بشکه در روز بود. 
به گزارش ایرنا، قرار است فردا (10 آذر) اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و برخی تولیدکنندگان غیراوپک به منظور کاهش تولید نفت در وین گرد هم آیند. این در حالی است که هنوز اعضای اوپک درباره جزییات برنامه کاهش تولید به توافق نرسیده اند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید