کوچکترین پهپاد دوربین دار جهان

کدخبر: ۱۵۴۶۹۰
در سالیان اخیر پهپادها یا همان دِرون‌ها کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده‌‌اند. کوچکی، وزن کم، امکان تجهیز به دوربین‌های فیلمبرداری و قیمت مناسب موجب شده تا پهپاد‌ها به تمامی حوزه‌های صنایع نفوذ کنند. اما Nano 2 دِرونی است که با قابلیت قبلمبرداری، به عنوان کوچک‌ترین دِرون فیلمبردار جهان شناخته شده است.

این دوربین پرنده که Nano 2 نام داشته و محصول شرکت SKEYE است، 0.9 اینچ ارتفاع و از هر طرف 1.6 اینچ طول دارد. نانو2 قادر است تا در شش جهت پرواز کرده و حرکات آکروباتیک انجام دهد. این پهپاد دارای یک دوربین درونی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به وسیله دکمه‌های کنترل‌کننده، همه چیز را از منظر این دوربین کوچک ببینند. Nano 2 با هر بار شارژ به مدت پنج دقیقه کار می‌کند.

این پهپاد قابلیت ثابت ماندن در یک نقطه در هوا را داشته و به کاربر اجازه می‌دهد تا تنظیمات دلخواه را در آن زمان اعمال کند. Nano 2 همچنین دارای چراغ‌های ال‌ای‌دی است که در آن تعبیه شده و به پرواز این پهپاد در شب کمک می‌کند. همچنین در مواقعی که نیازی به استفاده از دسته‌های کنترل‌کننده این دوربین نیست، می‌توان آن‌ها را به داخل جمع کرد. در حال حاضر قیمت این فناوری جدید در حدود 99 دلار است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید