کنترل نیمی از شرق حلب توسط ارتش سوریه

کدخبر: ۱۵۴۷۸۳
به‌رغم مقاومت تروریست‌ها در شرق حلب نیروهای ارتش سوریه از شرق در حال پیشروی هستند و توانسته‌اند کنترل نیمی از این مناطق تحت اشغال را به دست بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) که مقر آن در لندن است، روز جمعه اعلام کرد، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن توانسته‌اند نیمی از مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق حلب را تصرف کنند.

در حالی که تروریست‌ها مقاومت سرسختانه‌ای در مناطق جنوب شرقی حلب از خود نشان می‌دهند ولی نیروهای دولتی از شرق در حال پیشروی هستند.

طبق این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به‌همراه همپیمانانش عملیات تازه خود را علیه مواضع معارضان در شرق حلب از 15 نوامبر (25 آبان ماه) آغاز کرده و توانسته‌اند در این منطقه دست به پیشروی بزنند.

گفته می‌شود ده‌ها هزار نفر از ساکنان شرق حلب در حال خروج از این منطقه هستند و روسیه از باز کردن مسیر‌هایی در این منطقه برای دسترسی به کمک‌های انسان‌دوستانه خبر داده است.

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: «نیروهای ارتش، روز جمعه به تحکیم و تقویت نیروهای خود در دو منطقه شرق حلب پرداخته و به عملیات خود برای تحت فشار قرار دادن شورشیان ادامه داده‌اند».

وی تصریح کرد: «به‌دنبال پیشروی‌های اخیر، نیروهای دولتی توانسته‌اند نیمی از از قلمروی شورشیان در شرق حلب را به کنترل خود درآورند».

در واقع، در صورتی‌که تروریست‌ها شرق حلب را از دست بدهند، این بزرگترین ضربه‌ای است که از پنج سال پیش تاکنون به آنها وارد می‌شود. شرق حلب از سال 2012 تاکنون به‌مثابه دژ محکمی برای معارضان به شمار می‌رفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید