حکم اعدام بابک زنجانی تایید شد

کدخبر: ۱۵۴۷۸۹
معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور از تایید حکم اعدام بابک زنجانی در این دیوان خبر داد و گفت: حکم دو متهم دیگر این پروند نقض و برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع شد.

غلامرضا انصاری در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا، افزود: پرونده حمید فلاح هروی و مهدی شمس زاده برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع شده است.
به گزارش ایرنا،‌ دادگاه بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورو در 26 جلسه علنی(جز یک جلسه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، برگزار شد.
دادگاه بدوی پس از رسیدگی پرونده، سه متهم ردیف اول بابک زنجانی، حمید فلاح هروی و مهدی شمس زاده را ضمن صدور حکم اعدام، به رد مال به شاکی و به پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید