قبل از جراحی زیبایی معاینه چشم فراموش نشود!

کدخبر: ۱۵۴۷۹۰
دبیر علمی انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران گفت: معاینه چشم قبل از عمل جراحی زیبایی می‌تواند از بروز عوارض چشمی جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی همایش سالانه چشم پزشکی ایران؛ محسن بهمنی کشکولی در آستانه برگزاری همایش سالانه چشم پزشکی ایران، افزود: در همایش امسال چند کارگاه برای پزشکان فوق تخصص پلاستیک و ترمیمی چشم و نحوه آشنایی با آخرین روش‌های درمانی برگزار خواهد شد.

 
استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر معاینه چشم قبل از انجام تمامی اعمال جراحی و غیر جراحی زیبایی صورت، گفت: با توجه به حساسیت چشم، معاینه قبل از جراحی زیبایی در اطراف چشم، ضروری است.
 
وی با اشاره برگزاری کارگاه تومورهای پلکی و پوستی صورت در همایش پیش رو افزود: در این کارگاه، روش های جراحی و غیرجراحی مورد بحث قرار می گیرد.
 
بهمنی همچنین از برگزاری کارگاه مجاری اشکی و راه های درمان خبر داد و گفت: در یکی از کارگاه ها، عوارض کارهای زیبایی صورت، مورد بررسی قرار می گیرد.
 
جانشین دبیرکل انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی خاورمیانه و آفریقا با تأکید بر اینکه هر گونه کار جراحی بر روی بخش فوقانی و میانی صورت بر عملکرد چشم تأثیر گذار است، افزود: توصیه جدی ما به متخصصین مختلف که روی صورت کار می کنند، این است که قبل از انجام کار، حتماً بیمارشان را به چشم پزشک ارجاع بدهند.
 
وی با اشاره به حساسیت هایی که چشم دارد، گفت: چشم افراد متقاضی زیبایی بخش فوقانی و میانی صورت باید به لحاظ خشکی چشم، عدم کارآیی غده اشکی، بیرون زدگی اشکی چشم، عدم قدرت کافی در تاندون های اصلی پلک، بالانس عضلات چشم، دید چشم و به خصوص سطح کره چشم از نظر کیفیت اشکی مورد بررسی قرار گیرد تا عارضه ای متوجه سلامت چشم فرد نباشد.
 
دبیر علمی انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران، افزود: انجام کار زیبایی در بخش فوقانی و میانی صورت بدون معاینه چشم‌ها، می‌تواند با عوارضی همچون «نابینایی» و «دوبینی» همراه باشد.
 
بهمنی همچنین به بروز خشکی شدید قرنیه و زخم قرنیه به عنوان دیگر عوارض جراحی زیبایی صورت قبل از معاینه چشم اشاره کرد و گفت: معاینه دقیق چشم قبل از عمل زیبایی صورت، می تواند از عارضه های چشمی جلوگیری و یا منجر به درمان شود.
 
بیست و ششمین همایش سالانه چشم پزشکی ایران، از 22 تا 25 آذر 95 در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید