با این راهکارها مشکلات اندروید 7 را برطرف کنید!

کدخبر: ۱۵۴۸۱۱
شاید اندروید 7 نوقا هنوز در بسیاری از گوشی های حال حاضر بازار نایاب است، اما اگر شما یک دیوایس نکسوسی و یا یک گوشی گوگل پیکسل داشته باشید، قطعا یکی از نخستین کاربرانی هستید که طعم نوقا را چشیده‌اید. اما در مواردی، با توجه به تازه بودن این تجربه ممکن است مشکلات اندروید نوقا را برای شما کمی غریب جلوه کند. در این جا ما قصد داریم به این مشکلات بپردازیم و قدم به قدم به حل آن‌ها بپردازیم.

به نقل از گجت نیوز؛ اندروید بر خلاف آی او اس، بر روی طیف وسیعی از دیوایس‌های غیر گوگل همراه با اسکین‌ها و پوسته‌های متفاوتی نصب است؛ بنابراین ساده نیست که بتوانیم یک راه حل را برای تمامی آن مشکلات تجویز کنیم. به همین خاطر گفتنیست که در اینجا اصلی‌ترین راه‌های رفع مشکلات اندروید 7 را ارائه خواهیم کرد که شما می‌توانید در درجه نخست بر روی آن‌ها حساب باز کنید. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

 

افزایش سرعت تخلیه باتری

رایج ترین مشکلات اندروید 7 نوقا

این یکی از عمده ‌ترین مشکلات اندروید 7 نوقا است که تاکنون توسط کاربران گزارش شده است. علاوه بر این، افزایش سرعت تخلیه باتری یکی از سخت‌ترین مشکلاتی است که می‌توان به حل آن پرداخت، چرا که دلایل زیادی می‌تواند باعث این قضیه شود. به عنوان مثال می‌توان به استفاده از اپلیکیشن‌هایی اشاره کرد که جز خوردن باتری گوشی شما، فایده‌ی دیگری ندارند.

در کنار این که شما باید منتظر بمانید تا همراه با آپدیت بعدی اندروید، بهینه سازهای کارآمدتری به دیوایستان اضافه شوند، مراحل عیب یابی تقریبا شبیه به همان چیزی هستند که در نسخه‌های قبلی بودند. نوبت به نوبت اپلیکیشن‌های اضافی را حذف کنید تا مشکل حل شود. البته یک بکاپ از آن‌ها تهیه کنید تا اگر مشکل از آن‌ها نبود بتوانید به راحتی آن‌ها را بازگردانید.

در حال حاضر فکتوری ایمیج‌های اندروید نوقا نیز برای دیوایس های نکسوس و یا پیکسل گوگل وجود دارند که می‌تواند در صورت لزوم آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

رایج ترین مشکلات اندروید 7 نوقا

اگر ترجیح می‌دهید که اپلیکیشن‌های نصبی را پاک نکنید و یا دست به سیستم عامل گوشیتان نزنید، می‌توانید روشنایی نمایشگر گوشیتان را کم کنید، زمان قفل صفحه را کم کنید، وای-فای و بلوتوث را هر زمانی که نیازی به استفاده از آن‌ها ندارید خاموش کنید و از حالت هواپیما در مواقعی استفاده کنید تا حد ممکن عمر باتری دستگاه اندرویدی شما بیشتر شود.

با رفتن به قسمت “Battery” در بخش تنظیمات گوشی، شما می‌توانید ببینید اپلیکیشن ها چه استفاده‌ای از باتری می‌کنند و فعال کردن قابلیت ذخیره باتری اندروید نوقا می‌تواند زمان بیشتری از استفاده را به ارمغان آورد.

پس از رفتن به بخش باتری، بر روی کلید منو (سه نقطه عمودی) ضربه بزنید، سپس گزینه “Battery Optimization” را بزنید تا هر اپلیکیشنی که خارج از بخش ذخیره باتری است را بشناسید.

مشکلات اندروید 7 گزارش شده در فروم‌ها کاملا متفاوت هستند، بنابراین در حال حاضر پیدا کردن راه حل تمامی آن‌ها به طور دقیق می‌تواند کمی سخت باشد.

عدم اتصال به وای فای و بلوتوث

رایج ترین مشکلات اندروید 7 نوقا

در رده نخست با راهکارهای اولیه آغاز می‌کنیم. اگر شما می‌توانید، همراه با گوشی ها و یا تبلت های دیگری که حاوی اندروید 7 نوقا هستند اتصال به وای فای و بلوتوث را تست کنید. اگر وصل شدند، مشکل از گوشی شما خواهد بود و اگر وصل نشد احتمالا شبکه شما حاوی اشکال است.

دستگاهتان را خاموش و سپس روشن کنید، یا به طور کلی وای وای و بلوتوث را قطع و وصل کنید. بار دیگر امتحان کنید تا ببینید مشکل حل شده یا خیر! گاهی اوقات چند دقیقه بردن گوشی به روی حالت پرواز می‌تواند مشکل را حل کند.

در بعضی موارد، شبکه مورد نظر و یا دیوایس بلوتوثی را با استفاده از گزینه “Forget” برای گوشیتان ناشناس کنید. سپس بار دیگر آرتباط را برقرار کنید. احتمال حل مشکل در این راه بسیار زیاد است. در مواردی دیگر می‌توانید کش پارتیشن سیستم دستگاه، جایی که دیتاهای موقت ذخیره شده‌اند را پاک کنید. البته این شامل پاک کردن اطلاعات شخصیتان نمی‌شود. با خاموش کردن گوشی، ضربه زدن و نگه داشتن کلید ولوم پایین، سپس نگه داشتن کلید پاور شما می‌توانید دستگاهتان را به حالت ریکاوری ببرید.

رایج ترین مشکلات اندروید 7 نوقا

وقتی پیام شروع را دیدید، کلید ولوم پایین را دو بار بزنید تا این حالت مشخص شود، سپس کلید پاور را فشار دهید تا آن انتخاب شود. زمانی که اندروید و علامت تعجب قرمز را دیدید، کلید پاور را نگه دارید و سپس بر روی کلید ولوم بالا ضربه بزنید.

شما همچنین منو دیگری را نیز خواهید داشت. بر روی کلید ولوم پایین ضربه بزنید تا گزینه پاک کردن کش پارتیشن مشخص شود. سپس کلید پاور را فشار دهید تا آن انتخاب شود. کار تمام است.

اپلیکیشن های ناپایدار و یا حاوی مشکل کرش

رایج ترین مشکلات اندروید 7 نوقا

یکی از رایج ترین مشکلات اندروید 7 ، کش اپلیکیشن‌ها و یا ناپایداری آن‌هاست. سریع‌ترین راه حل موجود، حذف اپلیکیشن حاوی مشکل و سپس نصب دوباره آن است. شما همچنین می‌توانید از طریق منو تنظیمات اپلیکیشن، کش داده‌های موقت مربوط به آن را پاک کنید.

هر دو پروسه می‌تواند مشکل را به کلی حل کند اما اگر مشکل همچنان پابرجا بود، سپس شما می‌توانید با توسعه دهنده آن اپلیکیشن ارتباط برقرار کرده و مشکلتان را با آن درمیان بگذارید.

رایج ترین مشکلات اندروید 7 نوقا

اگر مشکل از سیستم عامل شماست و با اپلیکیشن‌های دیگری این مشکل را ندارید، ناچارید تا منتظر یک به‌روزرسانی برای آن اپلیکیشن بمانید. بنابراین بهتر است از آن یک بکاپ تهیه کنید تا اطلاعات شما در آن ماندگار باشد.

دیگر مشکلات اندروید 7 نوقا

رایج ترین مشکلات اندروید 7 نوقا

در اینجا مشکلات بزرگ دیگری نیز وجود دارد که ما در فروم‌های مختلف مرتبط با اندروید نوقا از کاربران شنیده‌ایم؛ اما آن‌ها در حال حاضر راه حلی جز دریافت یک به‌روزرسانی جدیدتر اندروید ندارند! ساده‌ترین راه حل ممکن این است که شما مرتبا چک کنید تا ببینید آیا به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرده‌اید یا خیر. هر باگ رسمی می‌تواند خیلی زود شناسایی شده و توسط صاحب اندروید، برطرف شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید