ار هفته آینده مینی بوس ها فرسوه اسقاط می شوند

کدخبر: ۱۵۴۸۴۸
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران: طرح از رده خارج کردن مینی بوس های فرسوده از هفته آینده کلید می خورد.

پیمان سنندجی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: در شهر تهران هزار دستگاه مینی بوس فرسوده با عمر بالای 25 تا 30 سال وجود دارد که تاکنون 700 مالک مینی بوس فرسوده در این طرح نام نویسی کرده اند.
وی گفت: براساس مصوبه سال 92، باید سازمان محیط زیست، شهرداری و ستاد سوخت هرکدام به میزان 20 میلیون تومان بلاعوض برای نوسازی این ناوگان پرداخت می کردند که در سال 92 فقط 120 دستگاه مینی بوس فرسوده نوسازی شد و پس از آن همه کمک ها قطع شد و این پروژه معطل ماند.
سنندجی افزود: در سال 95 براساس مصوبه جدید شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری وارد میدان شد و قرار شد20 میلیون تومان بلاعوض پرداخت کند و همچنین 10 تا 11 میلیون از محل اسقاط خودرو به مالکان پرداخت شود و تاکسی به قیمت 33 میلیون تومان به مالکان مینی بوس واگذار شود.
وی گفت: باتوجه به این موضوع، مالکان مینی بوس های فرسوده باید فقط دو میلیون تومان دیگر پرداخت کنند که صاحب تاکسی شوند.
مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران ادامه داد: قرار است تاکسی ها در سه مرحله به مالکان مینی بوس های فرسوده واگذار شود؛ در مرحله های اول و دوم 500 دستگاه و در مرحله سوم 200 دستگاه تاکسی تحویل خواهد داشت.
سنندجی گفت: از 300 دستگاه باقیمانده 80 نفر نیز درخواست تعویض مینی بوس را دارند که براین اساس مقرر شد 20 میلیون تومان وام بلاعوض از سوی شهرداری و همچنین یک وام 8 درصد و همچنین 11 میلیون تومان بابت اسقاط خودرو پرداخت می شود که بنابراین مالک مینی بوس های جدید باید فقط 10 میلیون تومان بابت این تبدیل پرداخت کنند.
وی افزود: بقیه مینی بوس های فرسوده نیز ظاهرا فقط قصد اسقاط آن را دارند که از رده خارج خواهد شد.
سنندجی گفت: این طرح کلید به کلید خواهد بود و اگر مالک مینی بوس فرسوده در این طرح شرکت نکند و قصد تردد نیز داشته باشد از ابتدای سال آینده امکان تردد نخواهد داشت و جلوی تردد آن گرفته می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید