درآمدهای بی زحمت از دانلود غیر مجاز

کدخبر: ۱۵۴۸۴۹
کارگردان فیلم "ابد و یک روز" به دانلود غیر قانونی فیلمش واکنش نشان داد. فیلم ابد و یک روز که به تازگی وارد شبکه خانگی شده، طی 24 ساعت 600 هزار دانلود غیر قانونی داشته است.

سعید روستایی که یک فیلم اولی است، از این فرصت پیش آمده برای دیدن فیلمش ذوق زده شده و این را یک بی انصافی دانسته که کمتر از یک روز این همه فیلمش دانلود شده است. روستایی از دوستداران فیلمش خواسته نسخه اصلی فیلم رو ببینند. 

 
"ابد و یک روز"به تهیه کنندگی سعید ملکان همه جوایز اصلی سال سینمای ایران را به دست آورد و در نوروز امسال با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان همراه بود. 
 
این فیلم روایت خانواده‌ای است که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد، تهی دستی، بیکاری و از همه مهم تر روابط عاطفی میان اعضاء خانواده است و به دنبال رهایی از این مشکلات، داستان‌هایی حین تدارک مراسم عروسی شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقاتی و تغییراتی در رابطه افراد خانواده می‌شود.
 
یکی از مسئولان وزارت ارشاد سال گذشته اذعان کرده بود سایت‌های اینترنتی که فیلم‌های سینمای ایران را به طور رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، 500 میلیارد تومان درآمد دارند!
 
جدای از این که این آمار درست باشد یا نادرست و یا این فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفته یا نه! باید گفت این کار غیر اخلاقی به شکست فیلمساز و کسانی که در این عرصه فعالیت کرده اند، می انجامد. 
 
طبیعی است که اگر قانون کپی رایت به درستی اجرا شود، کسب و کار سرمایه گذاری های فرهنگی، چه در زمینه سینما و چه در حوزه موسیقی، کتاب و سایر شاخه های فرهنگی هم بهبود می یابد و از همین محل تعداد زیادی بازیگر، دستیار، نیروی خدماتی، نویسنده، نوازنده و دیگر دست اندکاران به کار گرفته شده و کسب درآمد می کنند. نتیجه این ایجاد اشتغال، کاهش رکود بازار ایران است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید