ارتفاع بارش‌ها به 29میلیمتر رسید

کدخبر: ۱۵۴۸۹۷
شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: میانگین بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی 96-1395 (اول مهرماه) تا امروز (یکشنبه چهاردهم آذر) به 29 میلیمتر رسید که 13 میلی‌متر از این میزان در 10 روز گذشته ثبت شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، میزان بارش‌های کشور در پنجم آذرماه حدود 16 میلیمتر گزارش شده بود.

حجم کلی بارش‌ها از اول مهرماه تا امروز به 47 میلیارد و 793 میلیارد مترمکعب رسیده است.
بیشترین بارش در 6 حوضه آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با 107 میلیمتر بارش بوده که در همسنجی با سال آبی گذشته 37 درصد و در مقایسه با میانگین 48 ساله، سه درصد کاهش نشان می دهد.
کمترین بارش نیز در حوضه‌های ششگانه اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق با صفر میلیمتر بارش است که در همسنجی با سال آبی گذشته و میانگین 48ساله 100 درصد کاهش داشته است.
بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه «عالم‌کلا» در استان مازندران با 593 میلیمتر و کمترین میزان بارش‌ها در ایستگاه‌های چابهار در سیستان و بلوچستان، «جنت آباد جنگل» در خراسان رضوی، «خونیک علیا» در خراسان جنوبی و «چناران» در خراسان رضوی بوده که این ایستگاه‌ها هیچ بارشی را از ابتدای سال آبی تاکنون تجربه نکرده‌اند.
این میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (42 میلیمتر) 31 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (73 میلیمتر) 60 درصد کاهش دارد.
پیشتر شرکت مدیریت منابع آب ایران از رسیدن ارتفاع بارش‌های کشور به 17 میلیمتر‌ از آغاز سال آبی 96-1395 (اول مهرماه) تا روز شنبه ششم آذرماه خبر داده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک