آماده باش سازمان جنگل ها درصورت بروز آتش سوزی های احتمالی

کدخبر: ۱۵۴۹۱۶
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور از آماده باش این سازمان در تامین بالگرد، تجهیزات و نیروی انسانی در اطفای حریق احتمالی آتش سوزی ناشی از بادهای گرم در استان های شمالی کشور خبر داد.

سرهنگ قاسم سبزعلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره آتش سوزی های احتمالی جنگل های شمال کشور در صورت وزیدن مجدد بادهای گرم افزود: در روزهای اخیر با وزش بادهای شدید و گرم در استان های شمالی کشور از آستارا تا گرگان با حریق های پراکنده ای مواجه بودیم، به طوری که جنگل های استان گیلان شامل گردنه حیران ، ماسال ، سیاهکل و رودبار و در استان گلستان جنگل های علی آباد کتول و چند شهرستان دیگر را در بر گرفت.

وی عامل آتش سوزی ها را وزش بادهای شدید و گرم عنوان و تصریح کرد: البته ریزش برگ های پاییزی درختان جنگلی نیز عامل دیگر آتش سوزی ها است.
سرهنگ سبزعلی افزود: در اثر آتش سوزی های اخیر آسیب جدی به جنگل های طبیعی وارد نشده است، اما جنگل های دست کاشت طعمه حریق شدند.
وی ادامه داد: با کمک نیروهای محلی اطفای حریق این جنگل ها به موقع صورت گرفت و مشکلی در این زمینه نداشتیم.
فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور با بیان این که اکنون با مشکل اطفای حریق در مناطق کوهستانی و صعب العبور مواجه هستیم، افزود: بالگرد و نیروی انسانی لازم به همراه تجهیزات تدارک دیده شده است تا در صورت بروز هرگونه آتش سوزی در استان ها وارد عمل شوند.
به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد، سطح آتش سوزی جنگل ها و مراتع کشور در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد و تعداد فقرات 9 درصد کاهش داشته است.
همچنین امسال نوع آتش سوزی ها 87 درصد سطحی، 9 درصد تنه ای و 4 درصد در پوشش تاجی جنگل ها بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید