این کفش‌ها باعث ایجاد میخچه پا می‌شوند

کدخبر: ۱۵۴۹۳۶
یک متخصص پوست و مو گفت: جوانان به دلیل کاهش اختلال آناتومیک کمتر دچار میخچه در کف پا می‌شوند.

مرتضی محمدی متخصص در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه در بیشتر زمان ها مردم درد پا را با این عارضه اشتباه می گیرند، گفت: میخچه پا یا corn بیشتر به خاطر فشارهای وارده به پا ایجاد می شود.

 
محمدی با بیان اینکه این عارضه بیشتر در محل های فشار استخوانی بررسی می شود، اظهار داشت: میخچه عموماً در کف پا (و نه در دستان) ایجاد می شود.
 
وی با بیان اینکه جوانان به دلیل کاهش اختلال آناتومیک دچار میخچه پا نمی شوند، تاکید کرد: گاهی افراد هنگام درد در کف پا به افراد غیر متخصص مراجعه می کنند که آنان زگیل را با میخچه اشتباه می گیرند.
 
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه درد در ناحیه دست زگیل است، تاکید کرد: جوانان در بیشتر دردها غالب موارد زگیل در کف پا را با میخچه اشتباه می گیرند.
 
این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه میخچه در محل های کف پا ایجاد می شود، بیان کرد: برداشت فشار مزمن از محل آسیب دیده از ایجاد میخچه پا جلوگیری می کند.
 
محمدی با بیان اینکه استفاده از لیزر، کوتر و یا ترایوتراپی برای درمان میخچه موثر است، عنوان کرد: با استفاده از قطره های میخچه زگیل برای درمان میخچه پا می توان استفاده کرد و یا گاهی نیاز به جراحی است.
 
وی با اشاره به اینکه برای کاهش درد میخچه می توان از محلول میخچه استفاده کرد، اظهار داشت: طبق دستورالعمل مصرف محلول میخچه، اول پا را در آب گرم قرار دهید و با استفاده از سنگ پا، کف پا را نرم کنید سپس میخچه را در آورید، اما اگر زیگیل باشد استفاده از سنگ پا باعث پخش و بیشتر شدن آن می شود.
 
وی به پوشیدن کفش های مناسب اشاره کرد و افزود: با تشخیص پزشک استفاده از کفی مناسب برای کفش مانع تحت فشار قرار گرفتن پا می شود.
 
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه از مهمترین عارضه میخچه در پا ایجاد درد است، تصریح کرد: گاهی برای درمان اختلال آناتومیک پا باید به ارتوپد و در زمان درد در ناحیه کف پا به متخصص پوست مراجعه شود.
 
محمدی با بیان اینکه به دلیل فشارهای مزمن و وزن بالا، اختلال آناتومیک در افراد مسن بیشتر است، تاکید کرد: اختلال آناتومیک در این افراد باعث بروز میخچه در کف پا می شود.
 
وی با بیان اینکه میخچه بیشتر بین دو انگشت ایجاد می شود، تصریح کرد: کفش های تنگ، بزرگ و پاشنه بلند به دلیل اینکه به پا و انگشتان فشار زیاد و مضمن  وارد می شود باعث ایجاد میخچه پا می شود.
 
این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه فشار کم در مدت زمان طولانی نیز باعث ایجاد میخچه می شود، بیان کرد: ایجاد درد، ناراحتی در کف پا، ناهنجاری های استخوانی و آناتومیکی و گاهی لنگیدن هنگام راه رفتن از عوارض میخچه پا است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید