مالیات 30درصدی برای سیگار خارجی

کدخبر: ۱۵۴۹۹۱
وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس لایحه بودجه 96 از ابتدای سال آینده موظف شده قیمت خرده فروشی انواع سیگار و محصولات دخانی را به مراجع ذیربط برای دریافت مالیات و درج روی پاکت محصول اعلام کند.

به گزارش ایرنا، در تبصره هفت ماده واحده لایحه بودجه 1396 کل کشور، وزارت صنعت همچنین موظف است امکان دسترسی برخط(آنلاین) سازمان امور مالیاتی کشور به سیستم اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم کند.

** مالیات 20 درصدی برای سیگار تولید داخل/30 درصدی برای سیگار خارجی
با لازم الاجرا شدن این قانون، از ابتدای سال ‌آینده تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی علاوه بر مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول مالیات 20 درصدی برای تولیدات داخلی و مالیات 30 درصدی برای واردات می شوند.
بر این اساس، مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی 20 درصد و وارداتی 30 درصد قیمت خرده فروشی تعیین شده است؛ همچنین مالیات انواع توتون پیپ و تنباکوی معسل یا سنتی آماده مصرف تولید داخلی به میزان 20 درصد و وارداتی به میزان 30 درصد قیمت خرده فروشی تعیین شده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین موظف است نسبت به وصول خالص هرگونه وجوه دریافتی شرکت دخانیات ایران بابت هولوگرام (تمام نگاشت) و سایر حقوق انحصار محصولات دخانی پس از تاریخ لازم الاجرا شدن «مصوبه واگذاری سهام شرکت مزبور بابت رد دیون صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد» براساس گزارش حسابرس اقدام به وجوه یادشده را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.
براساس این گزارش، همچنین تا شفاف سازی وظایف حاکمیتی و حقوق دولتی در بخش محصولات دخانی در تطبیق با قانون اجرای سیاست های کلی اصل و چهل و چهارم قانون اساسی، وزارت صنعت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوزها و هرگونه حقوق دولتی دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی را در سال 1396 به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید