درگیری لفظی دو نماینده بر سر رانت و ویژه‌خوار بودن

کدخبر: ۱۵۵۰۶۴
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پی اظهارات نماینده مردم قائمشهر مبنی بر اینکه کمیسیون برنامه و بودجه محل رانت و ویژه‌خواری شده است، خواستار عذرخوانی این نماینده شد.

به گزارش خبرآنلاین ، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس پیشنهاد داد تا تمام اعضای کمیسیون برنامه و بودجه عضو کمیسیون تلفیق قرار بگیرند.

 اما علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر ضمن مخالفت با این پیشنهاد اظهار داشت: براساس مستنداتی که از ادوار گذشته وجود دارد کمیسیون برنامه و بودجه محل رانت و ویژه‌‌خواری شده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق باید براساس اعضای تمام کمیسیون‌های تخصصی مجلس تشکیل شود یعنی سه نفر از هر کمیسیون.

تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه ضمن اعتراض به اظهارات ادیانی خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: بنده با استناد به اصل هفتاد و نه قانون اساسی نسبت به اظهارات وی اخطار دارم.

وی بیان داشت: هر شخصی می‌تواند در مقام مخالف اظهاراتی را در صحن بیان کند اما حق توهین به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را ندارد حال چه نمایندگان ادوار گذشته و چه کنونی.

تاجگردون تأکید کرد: باید آقای ادیانی از همین‌جا از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: براساس اصلاحات در مجلس نهم قرار شد اعضای کمیسیون تلفیق حق ارائه پیشنهاد و حتی تصویب به نفع حوزه انتخابی خود را نداشته باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: حتی اگر شبهه‌ای وجود داشته باشد باز نماینده قائم شهر حق توهین ندارد، بنده، یوسفیان ملا، حسن‌پور، تابش، مفتح و ... از اعضای کنونی و دوره قبل کمیسیون برنامه و بودجه بوده‌ایم و این اظهارات توهین به همه آنهاست.

لاریجانی رئیس مجلس نیز در واکنش به اظهارات ادیانی آن را توهین و خلاف دانست و به مصوبه مجلس نهم مبنی بر آنکه اعضای کمیسیون تلفیق حق ارائه پیشنهاد و تصویب به نفع حوزه انتخابیه خود را ندارند اشاره کرد.

اما این پایان ماجرا نبود، در پی اظهارات علی ادیانی، به جز تاجگردون، جعفرزاده نماینده رشت و بعضی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه هم معترض سخنان ادیانی شدند.

نهایتا با پادرمیانی سایر نمایندگان دو نماینده‌ای که با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده بودند مصافحه کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید