نتیجه بررسی برخورد تصادف دو قطار اعلام شد

کدخبر: ۱۵۵۱۵۱
نائب رئیس کمیسیون دوم عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته عالی بررسی سوانح ،روز گذشته قصور 4 عامل انسانی را از عوامل اصلی حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه سمنان اعلام کرد.

هادی بهادری نائب رئیس کمیسیون دوم عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهر سازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نتیجه بررسی وزارت راه و شهرسازی در خصوص سانجه برخورد دو قطار اظهار داشت: براساس قانون، کمیته عالی برای بررسی سانحه تشکیل شد که این کمیته روز گذشته قصور 4 عامل انسانی را از عوامل اصلی حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه سمنان اعلام کرد. 

 
وی افزود: برای بهبود اوضاع و جلوگیری از تکرار وقوع این حوادث پیشنهاداتی مانند بهبود اصلاح ناوگان، مدیریت نرم افزار و نیروی انسانی پیشنهاد شده، چرا که با گذشت 40 سال از عمر برخی ریل ها نوسازی آنها امری ضروری است.
 
بهادری ادامه داد: با توجه به قصور 4 عامل انسانی در این حادثه، بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید هر چه سریع تر نسبت به تشکیل پرونده قضایی و صدور حکم برای آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد تا انتظارات روانی و سیاسی جامعه و خانوارهای داغدار تحقق یابد.
 
نائب رئیس کمیسیون دوم عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استعفای مدیر عامل راه آهن تا حدودی به فضای سیاسی و جامعه التیام بخشید، بیان کرد: با توجه به آنکه مدیر عامل راه اهن و معاون وزیر راه و شهرسازی مسئولیت اصلی این قضایا را بر عهده دارند، از این رو برکناری مسئول ارشد این حادثه امری ضروری بود.
 
به گفته وی برخی افرادتنها به برکناری مدیر عامل راه آهن اکتفا نکردند و خواستار مطالبات بالاتر و استیضاح وزیر شدند که درنهایت پس از رای موافق نمایندگان این امر صورت می گیرد.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید