نرخ سود بانکی امسال تغییر نمی کند

کدخبر: ۱۵۵۱۶۹
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه هم اکنون ٦٤٢ هزار نفر در صف وام ۱۰ میلیونی ازدواج هستند از ثابت ماندن نرخ سود بانکی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، علی اصغر میر محمد صادقی در نشستی خبری که به منظور تشریح عملکرد نظام بانکی در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ویژه تسهیلات ازدواج در بانک مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: پس از ابلاغ بودجه ٩٥ تمامی بانک ها ملزم به پرداخت تسهیلات 10  میلیونی ازدواج شدند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پایان سال به یک تا یک میلیون و دویست هزار نَفَر تسهیلات ازدواج پرداخت کنیم، افزود: این در حالی است که هم اکنون ٦٤٢ هزار نفر در صف هستند که از این تعداد ٣٤٤ هزار نفر مراحل تکمیل پرونده را سپری می کنند.

به گفته میرمحمد صادقی،‌ از سال1387 تا ١٦ آذر ٩٥ حدود ٢٥ هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به ٨ میلیون و 200 هزار نفر پرداخت شده است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه امسال نیز 590 هزار نفر مبلغ٥ هزار و 400 میلیارد تومان وام گرفتند،‌ادامه داد: در سال جاری به  90 هزار نفر در مردادماه، 110 هزار نفر در شهریور، 90 هزار نفر در مهر ماه  و ٨٦ هزار نفر در  ابان ماه تسهیلات 10 میلیون تومانی پرداخت شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید