بمب های متحرک در سطح خیابان ها !

کدخبر: ۱۵۵۱۸۴
رئیس سازمان استاندارد با اشاره به لزوم بازرسی از مخازن سوخت خودروهای گاز سوز، گفت: ۱۱۵ جایگاه سوخت‌گیری CNG با بازرسان سازمان استاندارد همکاری نکرده‌اند که از همین تریبون به آنها درباره برخورد قضایی هشدار می‌دهم.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد در همایش و نمایشگاه صنعت CNG و سوخت‌های جایگزین با بیان اینکه ایران جزو 5 تولیدکننده اول گاز طبیعی در دنیا است و حتی به‌عنوان 3 مصرف‌کننده اصلی اول در دنیا شناخته می‌شود، تشریح کرد: باید به این موضوع توجه داشت که گاز طبیعی سوخت نیست و وقتی که ما از آن به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنیم، باید خود را آماده مخاطرات استفاده از آن را کنیم.

پیروزبخت وظایف سازمان استاندارد در این زمینه در سه بخش تشریح کرد و گفت: بخش اول تدوین استانداردها به‌صورت کارشناسی، بخش دوم نظارت بر اجرای اجباری استاندارد جایگاه‌های CNG و بخش سوم نظارت بر مخازن موجود در خودروها در ابتدای خروج از کارخانه. وی در این باره اضافه کرد: باید بعد از مدتی مخازن خودروها بازرسی شوند که متاسفانه هنوز ساز و کاری در مراجع دولتی برای این کار تعریف نشده است که در این صورت امکان دارد خودروها تبدیل به بمب متحرک شوند اما خودروهای دولتی و عمومی طبق قانون این فرآیند برایشان انجام می‌شود.وی در مورد بازرسی از خودروهای عمومی و دولتی اظهار کرد: تا به حال 26 هزار و 500 مورد از خودروهای عمومی درون شهری و خودروهای دولتی بازرسی و بازرسی‌های مجدد شده‌اند که این موضوع باید به خودروهای شخصی نیز تسری داده شود. ما از دولت تقاضا داریم اجازه بازرسی از خودروهای در حال حرکت و حمایت مالی از بازرسی جایگاه‌ها را در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید