سی و سه پل ترک خورده؟

کدخبر: ۱۵۵۱۸۷
موضوع ترک خوردن سی و سه پل ده روز است که در رسانه های مختلف منتشر شده و در شبکه های مجازی بین مردم دست به دست می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛موضوع ترک خوردن سی و سه پل ده روز است که در رسانه های مختلف منتشر شده و در شبکه های مجازی بین مردم دست به دست می شود. 

 
اهمیت این پل تاریخی که در واقع یکی از نمادهای مشهور اصفهان و ایران است، آنقدر زیاد است که معاونت میراث فرهنگی اصفهان پس از مطلع شدن از این ماجرا شورایی برای انجام کار مطالعاتی تشکیل و مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان را مسئول اجرای کار قرار داد. 
 
طالبیان ، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این پل به دلیل طراحی ویژه ای که داشته و قرار بوده که همیشه در آب قرار بگیرد و همچنین به کار گیری مواد خاصی مانند ساروج در لایه های این پل، از گذشته تا کنون و به دلیل خشکسالی های اخیر و اینکه آب زاینده رود گاهی در جریان است و گاهی قطع می شود، منجر به ترک هایی در بدنه سی و سه پل شده است. 
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه زمانی طول می کشد که این مطالعات به مرحله اجرا برسند و از ادامه تخریب پل جلوگیری شود، گفت: کار مطالعات اولیه به اتمام رسیده و تا سه الی چهار ماه آینده مطالعات تفصیلی آن به اتمام خواهد رسید و در نتیجه برای ترمیم وارد عمل خواهیم شد. 
 
این در حالی است که موضوع ترک خوردن این پل را مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اصفهان چند روز گذشته تکذیب کرد. 
 
پل «الله وردی خان» یا همان «سی و سه پل» ، دارای ترک هایی در بدنه خود است که به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان ، غیر فعال هستند. 
 
اما دوگانگی بوجود آمده در پاسخ مسئولان اصفهانی و معاونت میراث فرهنگی کشور برای پیگیری این موضوع ، مساله ای است که ممکن است منجر به عقب افتادن کار مطالعاتی و اجرایی شدن کار مرمت سی و سه پل شود. 
 
طولانی شدن خشکسالی در مناطق مرکزی کشور علاوه بر خطرات محیط زیستی ، می تواند آسیب های جدی به پل هایی مانند سی و سه پل وارد کند. 
 
در این راستا برای حفظ این اثر تاریخی ، به نظر می رسد باید محدودیت هایی در رفت و آمد روی این پل به وجود بیاید و مسئولان شهری اصفهان، پایه های این پل را با آب های غیر قابل استفاده ای مانند آب استخرها مرطوب نگه دارند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید