هوای ناسالم از دوشنبه میهمان تهران!

کدخبر: ۱۵۵۲۶۶
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد در استان های شمالی می تواند سقف خانه ها را با خود ببرد.

امیر حسین نقشینه در گفت و گو با میزان،با اشاره به  آخرین وضعیت جوی کشور گفت: پدیده قالبی که در دو روز گذشته در کشور احساس شد کاهش دما و سرمای هوا بود. البته میزان سرما همانند موچ قبلی نبود. حداقل دمای تهران شب گذشسته به صفر رسید. این در حالی بود که در  فرودگاه اردبیل و فریمان دمای منفی 15 درجه زیر صفر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: به دلیل سرمای هوا روز گذشته بارش ها اگرچه اندک بودند، اما به صورت برف ریزش کردند. شدت بارش ها روز گذشته در نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طول امواج در خلیج فارس به سه متر می رسد، تاکید کرد: امروز اوج فعالیت سامانه بارشی در جنوب شرق کشور است و استان کرمان ، هرمزگان و خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می دهد.

نقشینه از کاهش دید در سه استان هرمزگان،بوشهر و سیستان و بلوچستان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به وزش باد در این استان ها و وقوع گرد و خاک، دید در این استان ها کاهش می یابد.

به گفته نقشیه امشب با ورود موج ضعیف بارشی،در استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و اردبیل باید منتظر بارش خفیف باشیم. ثمره این موج ضعیف به تاخیر انداختن آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه هوای شهرهای صنعتی آلوده می شود،تاکید کرد: هوای تهران  و کلانشهرها با افزایش آلاینده ها،آلوده می شود. افراد آسیب پذیر امروز و فردا اگر کاری دارند از خانه خارج شده و بهتر است این افراد روزهای دوشنبه و سه شنبه از خانه خارج نشوند.

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد در شمال کشور خبر داد و گفت: برای استان های ساحلی خزر روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش باد پیش بینی می کنیم که این باد می تواند سقف خانه ها را جا به جا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید