آخرین وضعیت بیمه تکمیلی معلولان

کدخبر: ۱۵۵۲۶۷
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور آخرین وضعیت بیمه تکمیلی معلولان را تشریح کرد.

حسین نحوی نژاد در گفت و گو با میزان گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات قشر معلول، هزینه های بالای درمانی است و تا زمانی که شرایط برای بیمه تکمیلی این قشر فراهم نباشد، مشکلات به قوت خود باقی خواهند ماند.

وی افزود: با وجود پیگیری های صورت گرفته، تاکنون اعتباری ویژه برای بیمه تکمیلی معلولان در نظر گرفته نشده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اختصاص تنها 10 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای بیمه تکمیلی معلولان اظهارکرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی در سال جاری 10 میلیارد تومان اعتبار را برای بیمه تکمیلی معلولان در نظر گرفت بود که این مبلغ طی دو ماه فرودین و اردیبهشت برای بیمه تکمیلی معلولان هزینه شد و از آن زمان تاکنون هزینه های مرتبط با بیمه تکمیلی این قشر پرداخت نشده است.

نحوی نژاد با بیان اینکه "بیمه ها ارائه خدمات توانبخشی را نمی پذیرند" خاطرنشان کرد: متاسفانه بیمه ها حاضر به ارائه خدمات توانبخشی به معلولان نیستند و به همین خاطر زمانی که یک معلول به بیمارستان مراجعه می کند به سازمان بهزیستی ارجاع داده می شود و ما نیز قادر به حل مشکل آنها نیستیم.

وی از رایزنی های صورت گرفته با مسئولان دولت به منظور اختصاص اعتبار ویژه برای پرداخت هزینه های مرتبط با بیمه تکمیلی معلولان خبرداد و تصریح کرد: بدون شک داشتن بیمه تکمیلی برای یک فرد معلول یک الزام است و با توجه به شرایط ویژه این قشر، مذاکراتی را برای تامین اعتبار برای این بخش با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی داشته ایم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید